دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا منتشر کرد؛

۱۰ موضوع پُردرخواست شهروندان در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ چه بود؟

۱۰ موضوع پُردرخواست شهروندان در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ چه بود؟
همچنان موضوع نظافت معابر و کوچه‌ها، جمع‌آوری زباله و ضایعات و برخورد با سدمعبری‌ها از جمله درخواست‌های پرتکرار شهروندان تهرانی از مدیریت شهری است.
کد خبر : 873498

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیریت شهری دوره جدید در طول فعالیت دوساله خود تلاش کرد تا ضمن نگهداشت مناسب شهر و رسیدگی به امور جاری فعایت‌های شهری پایتخت، نسبت به رفع دغدغه‌های شهروندان در این خصوص اهتمام بیشتری به خرج دهد.

برهمین اساس سامانه ۱۳۷ پلاس که درگاه ارتباطی مستقیم شهروندان با مدیران شهری است به دنبال آن بود تا با اطلاع از کوچک‌ترین دغدغه‌های شهروندان و اشراف بر مسائل و مشکلاتی که از سوی شهروندان پایتخت‌نشین مطرح می‌شود به دنبال آن باشد که با حل این‌گونه مسائل در جهت کاهش این مسائل مرتبط با شهر و شهروندی تلاش کند.

به دنبال این برنامه مدیریت شهری، سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری به صورت روزانه بیشترین موضوعاتی را که شهروندان با آنان درمیان می‌گذارند را در اختیار مدیران شهری برای برنامه‌ریزی مناسب‌تر قرار می‌دهد.

طبق آخرین گزارشی که از سوی مسئولان سامانه ۱۳۷ پلاس در اختیار خبرگزاری آنا قرار گرفته است بیشتر موضوعاتی که شهروندان در نیمه اول سال جاری با این سامانه تماس گرفته‌اند، مشخص شده است.

طبق این گزارش، آماری از پُردرخواست‌ترین پیام‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با آمار ثبت شده در سال ۱۴۰۱ ارائه شد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در مجموع ۷۶۴۹۵۶ پیام از سوی شهروندان در سامانه ۱۳۷ پلاس ثبت شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۷ درصدی همراه بوده است.

در این گزارش همچنین به ۱۰ موضوع پُردرخواست شهروندان در بازه زمانی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ اشاره شده است که این موضوعات به ترتیب مربوط به نظافت معابر کوچه، لایروبی جوی، جمع آوری زباله و ضایعات، آلودگی صوتی و محیطی ناشی از ساخت و ساز، ترکیدگی لوله آبیاری باغچه، سد معبر دستفروش و وانتی، طعمه گذاری موش، جمع آوری خاک و نخاله، آبیاری درختان باغچه و رفع خطر درختان خشک و در حال سقوط است.

مجموع پیام‌های ثبت شده شهروندان در موضوعات ۱۰ گانه فوق از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال، ۲۵۰۶۹۰ پیام بوده است که این آمار به نسبت مدت مشابه سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۴ درصد رشد داشته است.

همچنین گزارش فراوانی ۱۰ موضوع پُردرخواست شهروندان به تفکیک مناطق نشان می‌دهد؛ از مجموع درخواست‌های ثبت شده در سامانه ۱۳۷ پلاس طی ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، منطقه ۴ با ثبت ۲۷۵۳۰ پیام، بیشترین تعداد ثبت درخواست را به خود اختصاص داده است که در این میان موضوع لایروبی جوی با ثبت بیش از ۷ هزار پیام، پُردرخواست‌ترین موضوع شهروندان این منطقه بوده است.

مناطق ۲، ۵ و ۱۵ نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ پلاس قرار داشتند که سه موضوع نظافت معابر کوچه، لایروبی جوی و جمع آوری زباله و ضایعات بیشترین درخواست شهروندان این مناطق را به خود اختصاص داده است.

بنابر این گزارش، شهروندان مناطق ۲۲، ۱۳ و ۱۷ به ترتیب کمترین پیام را در سامانه ۱۳۷ پلاس به ثبت رسانده‌اند و بیشترین موضوعات درخواستی شهروندان این مناطق نیز شامل آبیاری درختان (منطقه ۲۲)، آلودگی صوتی و محیطی ناشی از ساخت و ساز (منطقه ۱۳) و نظافت معابر (منطقه ۱۷) بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته