دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با آنا:

هزینه‌ سالن‌ها در تئاتر خصوصی سرسام‌آور است؛ دولت فکری کند

هزینه‌ سالن‌ها در تئاتر خصوصی سرسام‌آور است؛ دولت فکری کند
احمد جعفری، بازیگر نمایش «هوندا آدیداس ۲» گفت: هزینه‌ سالن‌ها در تئاتر خصوصی سرسام‌آور شده است، دولت باید کاری کند تا تئاتر خصوصی زمین نخورد!
کد خبر : 873416

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «هوندا آدیداس ۲» به نویسندگی مهدی غلامحیدری ، طراحی علی شیرازی و کارگردانی اشکان درویشی از نهم مهر اجرایش را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است. بازیگران این نمایش احمد جعفری، مریم کاظمی، حسین شاهرخ نیا، هانا ستوهی، اسرا جلیلیان، پوریا رفیعی، کاظم برزگر، بهاره رهنما و مختار سائقی و بنیتا اشراقی  هستند.

وی درباره این نمایش توضیح داد: پروسه تمرین ما نزدیک به دو ماه طول کشید، تا به حال دو هفته اجرا رفتیم و خوشبختانه جزء پروفروش‌ترین‌های شهرزاد بودیم. پس از سال‌ها رو به اجرای یک کار کمدی آوردم و برایم چالش جدیدی در بازیگری محسوب شد، پیش از این هم با اشکان درویشی کار کرده بودم، کارگردان مستعد، صبور و کاربلدی است و تلاش می‌کند از همه قابلیت‌های یک بازیگر استفاده کند.

جعفری با بیان اینکه هدفشان خنداندن مردم در شرایطی است که مسائل زیادی ذهنشان را درگیر کرده، گفت: نمایش ما تا 12 آبان‌ 1402 روی صحنه است، مشخص نیست تمدید شود یا خیر؛ اما در کل یک شب خاطره‌انگیز برای مردم رقم می‌زند. ترکیب بازیگران کار، متن و صدای خواننده برنده است و من از حضور در این کار رضایت دارم. 

وی با ابراز خرسندی از اینکه کلیدی‌ترین نقش این کار را بازی می‌کند، گفت: درخواستی که از مرکز هنرهای نمایشی دارم این است که از تئاتر خصوصی هم چون دولتی حمایت کنند و آن را به واسطه اینکه دست بخش خصوصی است، رها نکنند چرا که هزینه‌های اجرای نمایش این روزها خیلی بالا است و به نوعی اجرای یک تئاتر الان با تولید یک کار نیمه بلند یا کوتاه سینمایی برابری می‌کند.

این بازیگر تئاتر توضیح داد: هزینه‌ سالن‌ها در تئاتر خصوصی سرسام‌آور شده است، دولت باید کاری کند تا تئاتر خصوصی زمین نخورد؛ لااقل یا از خصوصی‌ها هم حمایت شود و یا اینکه همه سالن‌ها خصوصی شود. هنرمند تئاتر مثل سینما از لحاظ مالی حمایت نمی‌شود برای خیلی از بازیگران دستمزدها بسیار پایین است،‌ حال شاید پیشکسوت‌ها و با تجربه‌ترها شرایط بهتری داشته باشند اما برای بقیه دستمزدها خیلی پایین است، بودجه تئاتر هم که بسیار محدود است و اکثر تئاتری‌ها این روزها شغلشان را برای تأمین معیشت تغییر می‌کنند.

وی درباره شرایط صندوق اعتباری هنر و حمایتش از هنرمندان نیز گفت:‌ تا چند سال پیش حمایت‌های محدودی از هنرمندان عضو صندوق می‌شد الان این اتفاق هم دیگر نمی‌افتد امیدواریم تدبیری اندیشیده شود که از هنرمندان تئاتر حمایت شود، مثل وام‌های کم بهره یا کمک مالی که لااقل درگیری‌های روزمره هنرمندان را کاهش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته