دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1402 - 13:26
بیستمین مدرسه سما در همدان گشایش یافت؛

تحصیل بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس سمای همدان

تحصیل بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس سمای همدان
۳ هزار و ۹۸۰ دانش‌آموز در تمام پایه‌های تحصیلی سمای دانشگاه آزاد اسلامی همدان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر : 873246

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیستمین مدرسه سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در شهر همدان افتتاح شد.

سرپرست اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش استان همدان در این آیین گفت: مجموعه مدارس سما در شهر همدان جزء مدارس سرآمد شهر هستند و این مدارس از کادر علمی بسیار مناسبی بهره می‌گیرند.

محمد ساده‌دل افزود: باید قدردان دانشگاه آزاد اسلامی باشیم که با ورود به مدارس سما کمترین هزینه را برای دولت ایجاد کرد و سهم بزرگی از آموزش در مقاطع مختلف آموزش‌ و پرورش را به خود اختصاص داد.

وی متذکر شد: آغاز فعالیت مدارس امسال با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» بوده و ایمان داریم دنیای آینده از مدرسه آغاز می‌شود و اگر آینده قوی می‌خواهیم باید مدرسه قوی داشته باشیم.

تحصیل بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس سمای همدان

سرپرست اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش استان همدان تأکید کرد: کسی که می‌خواهد آینده ایران را ببیند باید دانش‌آموزان را مشاهده کند و از معلمان می‌خواهم امید و ایمان دانش‌آموزان را افزایش دهند، به آنان اعتماد به‌نفس، عشق به پرچم کشور، خردورزی و عزت نفس را آموزش دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم دراین مراسم نگاه تحول‌گرایانه به مدرسه‌داری مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد.

محمدعظیم خدایاری افزود: اهتمام جدی کادر آموزشی مدرسه بر ارائه طرح‌های مبتنی بر استعدادیابی، مهارت‌آموزی و عنایت ویژه به تربیت مذهبی دانش آموزان را مورد مطالبه دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی تصریح کرد: به‌کارگیری نیرو‌های جوان باانگیزه و استفاده از فناوری‌های نوین به‌منظور به‌روز بودن اطلاعات، امری مهم در آموزش محسوب می‌شود. در کنار آن زیباسازی فضای فیزیکی مدارس، تجهیز آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و کتابخانه‌ها، آموزش و شناساندن بزرگان علمی، دینی و مشاهیر و آئین سرزمین و آداب و رسوم هر منطقه به دانش‌آموزان همان مناطق باید در دستورکار مدیران مدارس قرار گیرد.

معاون مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم گفت: ۳ هزار و ۹۸۰ نفر در مراسم سمای استان همدان در تمامی پایه‌های تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

حمیدرضا مظاهری افزود: با کیفیت‌بخشی و استفاده از کارکنان آموزشی واداری مجرب استقبال برای ثبت‌نام در مدارس سما در سطح استان بسیار بالا و مطلوب است و با این روند نیاز به تأسیس چند مدرسه دیگر در سطح استان احساس می‌‌شود.

وی تبیین کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی برای امکان‌سنجی تأسیس مدارس سما در شهرستان‌های دیگر استان و همچنین مدارس خاص، در برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی استان قرارگرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته