دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1395 - 14:08

رئیس سازمان سما: هر مدرسه یک حرفه از رویکرد سما در برنامه پنج‌ساله است

رئیس سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارتباط با صنعت و آموزش‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان و افراد نیازمند به آموزش مورد توجه این سازمان است.
کد خبر : 87321

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیداحمد زرهانی در جمع خبرنگاران در رشت افزود: در هر مدرسه یک حرفه با نگاه بومی در برنامه پنج ساله در مدارس سما کشور عملی می‌شود.


وی با بیان این که هر مدرسه یک حرفه در برخی از مدارس سما کشور تحقق یافته، اظهار کرد: این برنامه در مدارس سما گیلان نیز در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما استان به تصویب رسیده است.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی تعداد دانش آموزان در مدارس سما کشور را حدود 65 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: اکنون بیش از 650 مدرسه سما در سراسر کشور در دوره های پیش دبستانی، دوره اول و دوم متوسطه فعال است.


زرهانی: در برنامه پنج سال از امسال تا سال 99 برای دانشجویان در آموزشکده‌ها دو درصد و دانش آموزان در مدارس سما کشور به صورت میانگین رشد هفت درصد پیش بینی کرده‌ایم

رئیس سازمان سما یادآور شد: بیش از یکصد هزار دانشجو دوره کاردانی در بیش از 310 آموزشکده سما در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.


زرهانی خاطرنشان کرد: در برنامه پنج سال از امسال تا سال 99 برای دانشجویان در آموزشکده ها دو درصد و دانش‌آموزان در مدارس سما کشور به صورت میانگین رشد هفت درصد پیش بینی کرده‌ایم.


رئیس سازمان سما تصریح کرد: همه تلاشمان را خواهیم کرد تا در هر جا که یک واحد دانشگاه آزاد فعال است، مجموعه مدارس را افزایش دهیم.


وی با تاکید بر اینکه سازمان سما در آموزشکده های خود دانشجویانی کارورز تربیت می کند، اضافه کرد: دانش فنی، قدرت فنی و تربیت افرادی توانمند در سازمان سما مورد توجه است.


زرهانی با برشمردن اهداف سفر به استان گیلان افزود: در این سفر از نزدیک با کار سما در گیلان آشنا شدم و میزان پیشرفت ها و برنامه های کیفی و توسعه کمی را مورد مطالعه قرار دادم.


رئیس سما کشور خاطرنشان کرد: کارنامه استان گیلان در مجموع موفقیت‌آمیز است اما راهی پیش رو داریم که بایستی هر چه بیشتر تلاش شود.


وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما استان گیلان اظهار کرد: صدور مجوز برای تاسیس مدارس سما در فومن از جمله دستاوردهای این جلسه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب