دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخشان: انتظار شگفتی‌آفرینی در جام ملت‌ها نداشته باشیم/ اردن به تیم ملی هشدار جدی داد

درخشان: انتظار شگفتی‌آفرینی در جام ملت‌ها نداشته باشیم  اردن به تیم ملی هشدار جدی داد
مربی سابق تیم ملی گفت: وقتی با تیم‌های گردن‌کلفت بازی نکردیم تا برابر این تیم‌ها نقاط ضعف‌مان آشکار شود نباید انتظار شگفتی‌آفرینی داشته باشیم.
کد خبر : 873099

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی برای حضور در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم ملی برابر تیم‌های صاحب سبک و قدرتمند جهان بازی‌های تدارکاتی انجام نداده در نتیجه آبدیده نمی‌شود. در برابر حریفانی که نمی‌توانند فشار خاصی روی دروازه ما بیاورند و عیار سازمان دفاعی ما مشخص نمی‌شود بازی کردن فایده‌ای ندارد. در تورنمنت اردن برابر تیم میزبان برنده شدیم و به فینال رفتیم، ولی این بازی بیش از گذشته زنگ خطر را برای ما به صدا درآورد.

از اردن تلنگر جدی خوردیم

وی ادامه داد: در نیمه اول بازی با اردن تیم برتر زمین بودیم و دو بر صفر برنده شدیم، اما در نیمه دوم حریف از این رو به آن رو شد. کادرفنی این تیم به خوبی تیم ما را آنالیز کرده بود و راه‌های رسیدن به دروازه ما را به بازیکنانش نشان داد. دیدیم که با تغییر سیستم اردن جریان بازی عوض شد، مالکیت توپ این تیم بیشتر بود و در خلق موقعیت مؤثرتر عمل کردند. بعد از آنکه به گل اول رسید فشار زیادی آورد و در آخرین دقایق صاحب پنالتی شد که بخت و اقبال با ما یار بود که این ضربه پنالتی از دست رفت و چند لحظه بعد روی اشتباه مدافع اردن به گل سوم رسیدیم. ما نباید فکر کنیم در یک بازی کاملاًَ برتر برابر تیم درجه دوی اردن برنده شدیم. این تیم ما را اذیت کرد و تلنگر جدی خوردیم. در برنامه‌های دفاعی دچار ایراد هستیم و نباید با این تصور که خط حمله آماده‌ای داریم به جام ملت‌ها فکر کنیم. اتفاقاً به این فکر کنیم که چقدر کار سخت می‌شود، ولی با حریفی بازی کنیم که برنامه‌های تدافعی منظمی دارد و می‌تواند از ضد حملات به بهترین شکل بهره ببرد.

اردن به تیم ملی ایران هشدار داد

مربی سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: اینکه برای رسیدن به آرامش تیم‌های ضعیف را شکست دهیم مُسکنی بر روی درد‌های فوتبال‌مان است. اردن به تیم ملی ایران هشدار جدی داد. در تمامی رده‌های سنی جز نوجوانان که به جام جهانی رفت، به موفقیت نرسیدیم و تیم‌های جوانان و امید حذف شدند. وقتی تدارک خوبی برای تیم ملی بزرگسالان ندیده‌ایم و با تیم‌های گردن کلفت بازی نکردیم تا برابر این تیم‌ها نقاط ضعف‌مان آشکار شود نباید انتظار شگفتی آفرینی داشته باشیم. ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان با رقبای خوبی بازی می‌کنند و به مرحله‌ای رسیده‌اند که برابر چنین تیم‌هایی نتیجه هم می‌گیرند. ما که با افغانستان و قرقیزستان و اوگاندا بازی کرده‌ایم چگونه می‌خواهیم در مصاف با تیم‌های آماده آسیا نتیجه خوبی بگیریم و به فینالست شدن دل ببندیم. رقبا با اجرای درست برنامه‌های درازمدت و سرعت در پیشرفت برآیند و خروجی بسیار خوبی داشته‌اند. در مقابل ما دلهره و یأس به هواداران تزریق می‌کنیم و این موضوع جای نگرانی دارد که کسی پاسخگو نیست.

انتقاد از تیم ملی زمان مشخصی دارد

درخشان در مورد اینکه در شب دیدار تیم ملی با اردو از صدا و سیما برنامه‌ای پخش شد که فدراسیون فوتبال از آن به عنوان کودتا علیه تیم ملی در رسانه ملی نام برد، گفت: کمتر پیش می‌آید که کاری بدون ایراد باشد و بر عملکرد فدراسیون فوتبال هم انتقاداتی وارد است، ولی این فدراسیون جدیت زیادی دارد تا بتواند حق پخش را از صدا و سیما بگیرد و در این مسیر به موفقیتی که مدنظر داشته نرسیده است. رسانه ملی هم می‌تواند تعامل بهتری با تم ملی فوتبال داشته باشد، ولی پرداخت نشدن حق پخش مسئله بزرگی است و وجود چنین پولی می‌تواند بخش مهمی از هزینه‌های فوتبال را جبران کند. صدمات و آسیب‌هایی که فوتبال از دریافت نکردن حق پخش متحمل شده اجازه رشد و ترقی را از این ورزش گرفته است. ضمن اینکه انتقاد از تیم ملی زمان مشخصی دارد و نباید در شرایط حساس که تیم ملی بازی دارد برنامه‌ای پخش کرد که به سود این تیم نیست.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته