دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران:

آموزش زبان‌های غیر آریایی بررسی شد

آموزش زبان‌های غیر آریایی بررسی شد
آموزش زبان‌های غیر آریایی در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران بررسی شد.
کد خبر : 873065

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهلمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی قائم مقام کمیته آموزش زبان‌های غیر آریایی و استفاده از موسسات پژوهشی میراث فرهنگی در این زمینه مورد بحث و بررسی گذاشته شد.

در ابتدای جلسه نوید ادهم دبیر کمیته فرهنگ و تمدن ضمن خوش آمدگویی به اعضا جلسه، موفقیت‌ها و پیروزی‌های اخیر در عملیات طوفان الاقصی در غزه فلسطین را به محور مقاومت و رهبران شجاع آن در فلسطین و همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تبریک گفت و تاکید کرد: مردم مظلوم فلسطین بدون تردید به حق قانونی خود که همان کشور مستقل فلسطین و آزادی قدس شریف است خواهند رسید.

در ادامه جلسه گزارشی در مورد ابعاد برگزاری کنگره جندی شاپور ارائه شد و در مورد اقداماتی که کمیته فرهنگ و تمدن در رابطه با الواح برگشتی به کشور باید انجام دهد بحث و گفتگو شد. در ادامه، اعضا جلسه روش‌های مطالعه علمی بر روی الواح و مباحث علمی مربوطه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در بخش دیگر دبیر کمیته فرهنگ و تمدن با توجه به اهمیت موضوع الواح مورد نظر تاکید کرد؛ ورود الواح می‌تواند دریچه‌ای به یک رویکرد آموزشی در این مورد باشد.

 نوید در ادامه تصریح کرد: مباحث مربوط به اسکن سه بعدی الواح فرهنگی و تمدنی باید مورد توجه قرار گیرد و این نیاز وجود دارد و چگونگی انجام آن و مباحث کمی و کیفی نیز باید مورد اهتمام ویژه باشد. در این جلسه همچنین آموزش زبان‌های غیر آریایی و استفاده از موسسات پژوهشی میراث فرهنگی در این زمینه به بحث و بررسی گذاشته شد.

در ادامه جلسه  حسین رحیمی، رئیس کارگروه مواریث، برنامه ریزی و تولید محتوا و برگزاری همایش‌هایی برای ۷ شخصیت و رویداد تمدنی را به جلسه پیشنهاد داد که بعداز بحث وگفتگو مورد تایید قرار گرفت؛ و همچنین براساس هماهنگی‌های به عمل آمده، پیش‌همایش جندی شاپور به منظور بزرگداشت یعقوب لیث در زادگاهش سیستان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد. در خاتمه در رابطه با برگزاری همایش‌های در رابطه با بزرگداشت مقام شامخ چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و تمدنی ایران و چگونگی برگزار کردن این همایش‌ها بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته