دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جمشیدیان: خودمان با انتخاب حریفان ضعیف باعث افت تیم ملی می‌شویم/ با این شرایط در جام ملت‌ها غافلگیر خواهیم شد

جمشیدیان: خودمان با انتخاب حریفان ضعیف باعث افت تیم ملی می‌شویم  با این شرایط در جام ملت‌ها غافلگیر خواهیم شد
بازیکن سابق تیم‌های استقلال و سپاهان گفت:خودمان با انتخاب حریفان ضعیف باعث افت کیفیت‌مان می‌شویم.
کد خبر : 873035

احمد جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص مصاف تیم ملی فوتبال ایران با اردن و دیدار فینال تورنمنت این کشور با قطر اظهار کرد: احتمالاً خود فدراسیون و کادرفنی تیم ملی از این روند آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا راضی نیستند. بازی با تیم‌های درجه 2 و 3 آسیا کمک چندانی به ما نمی‌کند در حالی که رقبای اصلی تیم ملی با حریفانی مطرح بازی می‌کنند و وقتی بازی‌های دشواری انجام نمی‌دهیم طبیعی است که در جام ملت‌ها غافلگیر شویم چون در بالاترین سطح بازی نکرده‌ایم. 

وی ادامه داد: اردن جزء تیم‌های درجه دو آسیا هم نیست و برابر این تیم عربی، بازی را با اتکا به کیفیت خوب خط جلوی تیم ملی که همگی لژیونر هستند با برنامه آغاز کردیم و در نیمه اول 2 بر صفر پیش افتادیم و انتظار می‌رفت در نیمه دوم هم برتری محسوسی داشته باشیم اما اردن شرایط بهتری داشت. کیفیت نامطلوب زمین چمن ورزشگاه باعث شده بود تا بازیکنان نتوانند بازی دلخواه خود را انجام دهند و از طرفی دیگر، بازیکنان تیم ملی به خاطر آنکه نگران ساق‌های پاهای خود بودند در نبردهای تک به تک کمتر درگیر می‌شدند و این موضوع نشان داد آنها به شدت نگران آن بودند تا مصدوم نشوند و بتوانند در تیم‌های باشگاهی خود حضور کاملی داشته باشند. به همین خاطر انگیزه آنچنانی نداشتند. در مجموع خوش شانس بودیم که اردن ضربه پنالتی را در دقایق پایانی از دست داد و بعد از آن هم به گل سوم رسیدیم، شاید با کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی فینالیست تورنمنت اردن نمی‌شدیم.

کارشناس فوتبال درباره اینکه با چنین روندی می‌توان به حضور تیم ملی در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا گفت: یکی از دلایل پایین آمدن کیفیت تیم ملی، حریفانی است که انتخاب کرده‌ایم تا با آنها بازی تدارکاتی برگزار کنیم. خیلی از بازیکنان اصلی ما در تیم‌های راوپایی خود با بهترین امکانات تمرین و بازی انجام می‌دهند و طبیعی است که در زمان حضور در بازی‌های تیم ملی خیلی درگیرانه ظاهر نمی‌شوند و می دانند نباید مصدوم شوند. این موضوع از یک طرف باعث می‌شود تا حریفان مهم ما در جام ملت‌ها این مسئله را در نظر بگیرند که کیفیت ایران خیلی بالا نیست و این موضوع به سود ما می‌شود از طرفی دیگر مانع از آن می‌شود تا بازیکنان به شناخت خوبی از بازی هم برسند تا بتوانند با حداکثر شناخت متقابل از یکدیگر در زمین حضور یابند. خودمان با انتخاب حریفان ضعیف باعث افت کیفیت‌مان می‌شویم. شکی نیست کیفیت بازی لژیونرهای ما به مراتب بالاتر است ولی بر روند آماده‌سازی تیم ملی خرده می‌گیریم که کاملاً از شرایط ایده‌آل فاصله دارد.

جمشیدیان با اشاره به اینکه دیدار با قطر تنها در یک صورت مثمرثمر خواهد بود، عنوان کرد:‌اگر با قطر در این کشور بازی می‌کردیم و تیم اصلی این کشور مقابل ما می‌ایستاد بازی با تیم کارلوس کی‌روش مفید بود چون قطر با سرمایه‌گذاری که در این سال‌ها کرده و برنامه‌هایی که داشته یکی از مدعیان است. در چنین شرایطی بازی با قطر ارزش پیدا می‌کرد. از نظر کارایی بهترین بازی‌های تدارکاتی یک تیم را به سر منزل مقصود نزدیک می‌کند. در مجموع باید بیشتر کار کنیم چون در جام ملت ها حریفانی بسیار آماده پیش روی ما خواهند بود و رسیدن به فینال کار بسیار سختی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته