دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعلام برنامه‌های هفته فرهنگی ری همزمان با ایام ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)

اعلام برنامه‌های هفته فرهنگی ری همزمان با ایام ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)
برنامه‌های هفته فرهنگی ری همزمان با ایام ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) اعلام شد.
کد خبر : 873033

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری اعلام برنامه های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  پیش از ظهر امروز در محل دارالتولیه آستان‌مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)  برگزار شد.

درابتدای این نشست، حجت الاسلام محسن عرفاتی معاون امورعلمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) عنوان کرد: طرحی را در شورای اداری شهرستان ری پیشنهاد دادیم که هفته فرهنگی ری به روز میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) منتهی شود. خدارا شکر همه مدیران شهرستان و امام جمعه محترم استقبال کردند و تصویب شد که هفته فرهنگی شهرستان ری به هفت روز منتهی به میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) اختصاص یابد.

عرفاتی اظهار کرد: بنابراین از امروز این هفته آغاز می‌شود. لازم است از طرف تولیت و معاونین و خادمان عزیز این حرم جنایات صهیونیست های سفاک را در شهر غزه محکوم کنیم. اگر حضرت عبدالعظیم الان در قید حیات بودند و ما در خدمتشان بودیم این جنایت بزرگ را محکوم می‌کردند و ما هم از این آموزه پیروی می کنیم و این جنایت تاریخی و نسل کشی را محکوم می‌کنیم.

اعلام برنامه‌های ایام ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) در هفته فرهنگی ری 

وی افزود: سه‌شنبه مدیران دادگستری بنیاد شهید شهرستان ری ساعت ۱۵ تالار شیخ صدوق و همزمان عطر افشانی قبور شهدای مدفون‌  در حرم را داریم. سه‌شنبه شب به مناسبت هفته فرهنگی شهرری علاوه بر قرائت دعای توسل توسط استاد تراشیون که موسسه تربیت مربی و مباحث آموزش خانواده  دارند با موضوع «خانه‌ای مثل بهشت» سایه جلساتی را آغاز می‌کنند که تا پایان سال ادامه دارد.

عرفاتی عنوان کرد: در ساعت ۹صبح روز چهارشنبه  ۲۶برنامه‌های ویژه‌ای را برای نوجوان داریم که معارف اهل بیت (ع) را به نسل جدید منتقل کنیم. مدیحه سرایی آقای نوشته ور از جمله برنامه های است که در این جلسه داریم. روز چهارشنبه ظهر میزبان اصناف شهرستان ری خواهیم بود. در این روزتعدادی نیروهای سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) به حرم مطهر مشرف خواهند شد. روز پنجشنبه هیئت نوباوگان حسینی ساعت ۱۵ تا ۱۷اجرای برنامه خواهند داشت. در ساعت ۱۶ تجمع خادمان در میدان اصلی حرم  با حضور عموم مردم و اهدای گل به کسبه محترم در مسیر تشرف را دارم. در ساعت ۱۷هم‌ مراسم تعویض پرچم گنبد حرم را  به مناسبت شب ولادت خواهیم داشت.

معاون امورعلمی و فرهنگی آستان مقدس افزود: برنامه شب ولادت در شامگاه پنجشنبه با ملبس شدن طلاب حوزه علمیه شهرری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر انجام خواهد شد.علاوه بر مداحی ومولودی خوانی از سخنرانی شیخ محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان بهره‌مند خواهیم شد. در ساعت۶ صبح جمعه قرائت دعای ندبه توسط حاج مرتضی طاهری را خواهیم داشت و حجت‌الاسلام میرباقری هم سخنرانی خواهند داشت. در نماز جمعه هم با عنایت آیت‌الله شاهچراغی برنامه های ویژه ای خواهیم داشت. در نهایت شامگاه جمعه هم‌ محفل معنوی ذکر فضائل اهل بیت و مدیحه سرایی با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت از جمله حاج مهدی میرداماد را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: درهمه میادین شهرری در این هفته ایستگاه صلواتی خواهیم داشت.در شب‌های پیش رو به تناوب نورافشانی خواهیم داشت و برنامه‌های ما به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) محدود نیست و در سطح شهر هم خواهیم داشت.

عرفاتی عنوان کرد: روز شنبه ۲۹مهرماه اختتامیه هفته فرهنگی ری توسط  فرمانداری شهرستان ری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و در شامگاه این روز هم محفل غبارروبی ضریح‌ را خواهیم داشت. در نهایت برنامه های هفته فرهنگی ری که با زادروز ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) تلفیق شده  و به نوعی دهه ولایت است  تا  دوشنبه و همزمان با شب ولادت حضرت امام حسن عسکری به پایان خواهد رسید.

عرفاتی در پایان خاطرنشان کرد: شهرری قبله تهران است و باید به عنوان قطب فرهنگی استان شناخته شود اما در این زمینه نیاز به کمک نخبگان داریم.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم در سراسر کشور

حسین خرازی مدیرکل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه این نشست اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده ویژه‌برنامه ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) در اماکن مقدسه کشور در شب و روز میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: ذکر مناقب حضرت عبدالعظیم در آستان مقدس حضرت معصومه در شب میلاد، مدیحه سرایی روزانه در آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، برگزاری ویژه برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی در فضای مجازی حرم، برگزاری مراسم جشن تکلیف، بازدید رایگان از موزه و آسمان‌نما، اجرای کلاس‌های قرانی، محافل قرآنی در مساجد و حسینیه‌های شهرستان ری از جمله برنامه‌های مهم در این ایام است.

عرفاتی در ادامه با اشاره به اینکه بحث قرآنی از اولویت‌های کار ما در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) است، گفت: طبق همکاری با مسئولان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری تعداد ۲۰ محفل قرآنی در این هفته و در سطح شهرستان ری برگزار می‌شود.همچنین، برنامه  تقدیر از حفاظ قرآن کریم آستان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته