دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سفر به طبیعت استان سیستان و بلوچستان در «با طبیعت» / آشنایی با خرس سیاه و لاک‌پشت‌های سبز

مجموعه مستند «در طبیعت» در پنج قسمت 30 دقیقه‌ای با موضوع ویژگی‌های طبیعی و بومی استان سیستان و بلوچستان از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.
کد خبر : 87281

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، یکی از قسمت های این مجموعه درباره مم خرس سیاه بلوچستان است. خرس سیاه بلوچی ساکن مناطق دوردست جنوب شرق ایران که نادر و در خطر انقراض است و در اصطلاح مردم محلی در بلوچستان «مم» نامیده می‌شود.


یکی دیگر از قسمت های «در طبیعت» به چابهار اختصاص دارد. یکی از مکان هایی که وامدار میراث و تمدن گذشتگانمان است و در این برنامه سعی شده این تمدن کهن به خوبی برای مخاطبان معرفی شود.


همچنین به صنعت لنج سازی در این استان نیز پرداخته می شود و تصاویری از تعمیر یک لنج فرسوده و به دریا انداختن آن روی آنتن می رود.


قسمت دیگری از «با طبیعت» با نام «لاکی»، جشنی برای نجات جان لاک پشت های سبز دریایی است که در دریای عمان واقع در چابهار زندگی می کنند. دریایی که با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد از زیباترین اکوسیستم های آبی دنیا به شمار می رود و مجموعه ای از موجودات زنده را در خود جای داده است.


این مجموعه یکشنبه دوم خرداد تا پنجشنبه ششم خرداد هر روز ساعت 19:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و روز بعد ساعت 11:30 بازپخش می شود.





انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه مستند سیما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته