دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1402 - 14:49

۳ پژوهشگر دانشگاه آزاد در جمع دو درصد برتر دانشمندان جهان

۳ پژوهشگر دانشگاه آزاد در جمع دو درصد برتر دانشمندان جهان
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: دانشگاه استنفورد فهرست دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی جهان را معرفی کرد که در آن نام ۳ پژوهشگر این دانشگاه مشاهده می‌شود.
کد خبر : 872551

محمد ضعیفی‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از قرارگرفتن نام سه پژوهشگر این واحد دانشگاهی بین دو درصد برتر دانشمندان جهان خبر داد وبه خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بر اساس پژوهش دانشگاه استنفورد، شاخص‌ها و داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس، دانشمندان در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی و افراد برتر حوزه‌های مختلف معرفی شده‌اند. شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله است که در مجموع تقریباً ۸ میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این گزارش که به تازگی منتشر شده نورالدین قدیمی، الهام عزت زاده و مجید خیاط نژاد (دانشجوی مقطع دکتری) سه پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هستند که در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان به استناد گزارش متخصصان دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: در این فهرست، پارامتر‌های متعددی روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۲ میلادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که ازجمله آن می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات شامل یا بدون خوداستنادی نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، درصد استناد نویسندگان به مقالات خود، رتبه‌بندی دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان، اشاره کرد.

ضعیفی‌زاده بیان کرد: خیز علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در سال‌های اخیر قابل ملاحظه بوده به‌طوری‌که در سامانه علم‌سنجی این واحد دانشگاهی رتبه دهم را احراز کرده و امیدواریم در اطلاعیه اعلامی توسط همین منبع برای دانشمندان یک درصد برتر جهان نیز حائز مقام باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته