دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موفقیت ۹۳ درصدی دانشجویان در آزمون تئوری صلاحیت دندانپزشکی

موفقیت ۹۳ درصدی دانشجویان در آزمون تئوری صلاحیت دندانپزشکی
دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی از موفقیت ۹۳ درصدی دانشجویان رشته دندانپزشکی در مرحله تئوری آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی خبر داد.
کد خبر : 872397

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا یزدانی دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجوی رشته دندانپزشکی در مرحله نظری آزمون صلاحیت بالینی شرکت کردند و پذیرفته‌شدگان مرحله نظری توانسته‌اند مجوز شرکت در مرحله عملی این آزمون را به دست بیاورند. 

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با بیان اینکه مرحله علمی این آزمون نیز مانند مرحله تئوری در تمام دانشکده‌های دندانپزشکی کشور برگزار می‌شود، افزود: سؤالات این آزمون به صورت مشترک است، به نحوی که امکان بررسی شرایط آموزشی در تمام دانشکده‌های دندانپزشکی کشور را فراهم می‌کند. 

وی ادامه داد: آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی در ارتقاء آموزش دندانپزشکی و بررسی شرایط آموزشی تمام دانشکده‌های دندانپزشکی بسیار اهمیت دارد. 

مرحله تئوری آزمون صلاحیت بالینی در روز یکشنبه ۹ مهر ماه برگزار شد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زمان برگزاری مرحله عملی در روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر ماه است. دانشجویان ورودی سال ۹۷، بعد از گذراندن ۱۸۰ واحد درسی می‌بایست در آزمون جامع دندانپزشکی شرکت کنند؛ در واقع این آزمون بعد از پایان ترم ۱۰ و قبل از ورود به مرحله انترنی برگزار می‌شود.

آزمون تئوری صلاحیت بالینی در قالب ۶۰ پرسش به صورت الکترونیک برگزار شد و حد نصاب قبولی برای شرکت در آزمون عملی، کسب ۷۰ درصد نمره آزمون کتبی است. آزمون عملی صلاحیت بالینی در دو بخش اسلاید و سناریو و آزمون عملی ترمیم، پروتز و اندو روی دندان طبیعی و مصنوعی برگزار خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آزمون صلاحیت بالینی در بهمن ماه سال جاری نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته