دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1402 - 16:59

عرصه‌های علمی برای کشور بازدارندگی ایجاد می‌کند

عرصه‌های علمی برای کشور بازدارندگی ایجاد می‌کند
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اصفهان عنوان کرد: عرصه‌های مختلف علمی برای کشور ضروری است و بازدارندگی ایجاد می‌کند.
کد خبر : 872372

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی در جمع استادان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار کرد: جامعه باید در دانش پیشرو باشد، درغیراینصورت باید دنبال‌کننده دیگران باشیم، عرصه‌های مختلف علمی برای کشور ما ضروری است و بازدارندگی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای علمی و افزایش رفاه جامعه استفاده کند، عنوان کرد: اگر انسان از علم انبیا بهره ببرد و خداشناس باشد، فقط از خدا می‌ترسد و از غیر خدا نمی‌ترسد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: وقتی انسان در جایگاه معلم و استادی قرار گرفت، وظیفه سنگینی دارد؛ چراکه نقش هدایتگری در جامعه را ایفا می‌کند.

عارضی متذکر شد: در این برهه از زمان که دشمن برای جداکردن نسل جوان از دین تلاش می‌کند، نقش معلم و استاد بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌ها و مدارس باید برای رفع مشکلات جامعه هدف داشته و تأثیرگذار باشند، ادامه داد: در مقابل تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان مسئول هستیم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: باید با نرمی با جوانان صحبت کرد و با صحبت کوتاه می‌توان نقش هدایتگری را ایفا کرد.

عارضی متذکر شد: هدایت یک انسان، ذخیره آخرت و هدایت یک انسان به منزل هدایت همه انسان‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان هم گفت: اکنون بیش از ۵ هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و با همکاری استادان در مباحث فرهنگی پیشرو هستیم.

میثم عرب‌زاده تبیین کرد: استادان به عنوان افسران جنگ نرم باید بینشی عمیق به جامعه دانشگاهی ارائه کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان هم با اشاره به حضور فعال استادان در برنامه‌ها گفت: بیش از ۱۵ کانون دانشجویی فعال، هیئت دانشجویی، بسیج دانشجویی و تشکل اساتید برهان در این دانشگاه نقش ایفا می‌کنند.

عباسعلی اکبرزاده مرشدی در ادامه توضیح داد: دانشگاه  باید پیشران حرکت‌های اساسی در جامعه باشد تا جامعه را به سوی قله‌های معنویت راهنمایی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته