دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

آغاز نام‌نویسی نودانشجویان کارشناسی در دانشگاه‌ها

آغاز نام‌نویسی نودانشجویان کارشناسی در دانشگاه‌ها
نام‌نویسی نودانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آغاز شده است. 
کد خبر : 872340

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنکور کارشناسی سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار در دو نوبت دی و تیر برگزار شد، سوابق تحصیلی داوطلبان با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی در ۳ گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال شد. 

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم (شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تاریخ ۱۴ مهر اعلام شد.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، برای همه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته‌محل‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته‌محل مزبور در سهمیه مربوط و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته‌محل‌های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی، حداکثر تا تاریخ ۲۵ مهر ماه تهیه شده و در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده می‌شود. 

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون پذیرفته شدند.

دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی لازم است از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۱۸ مهرماه سال ۱۴۰۲ جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام از طریق سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir  اقدام کنند.

عدم مراجعه پذیرفته شدگان در بازه زمانی مقرر به منزله انصراف از ثبت نام تلقی شده و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی هم‌زمان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.

دانشگاه تهران

محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره تاریخ ثبت‌نام و آغاز کلاس‌های دانشجویان ورودی جدید کارشناسی دانشگاه تهران گفت: ورودی‌های دانشگاه تهران را ۵۳ درصد خانم‌ها و ۴۷ درصد آقایان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام الکترونیکی ورودی‌های جدید از امروز دوشنبه ۱۷ مهر ماه آغاز شده و تا پنج‌شنبه ۲۰ مهر انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند مدارک خود را بارگذاری کرده و ثبت‌نام کنند، شماره دانشجویی پذیرفته‌شدگان نیز همین هفته ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: روز یکشنبه ۲۳ مهرماه آیین ورودی دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه برگزار شود و در همان روز کارت‌های دانشجویانی که ثبت‌نام الکترونیکی انجام داده‌اند و شماره دانشجویان آنان مشخص شده به دانشجویان جدیدالورود ارائه شود، همچنین در همان روز خوابگاه، ساختمان خوابگاه و اتاقی که دانشجویان خوابگاهی مستقر خواهند شد، مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام حضوری با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای هر دانشجویی زیاد طول نخواهد کشید بنابراین با یک زمان‌بندی مشخص در طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، و چهارشنبه هم‌زمان با برگزاری کلاس‌ها عملاً ثبت‌نام حضوری و تحویل مدارک به واسطه پذیرفته شدن دانشجویان جدید الورود انجام می شود.

کمره‌ای تاکید کرد: آن چیزی که برای دانشگاه تهران و آموزش دانشگاه تهران بسیار حیاتی و مهم است، کیفیت آموزش و کیفیت علمی دانشگاه است به‌این‌ترتیب ما نمی‌خواهیم از یک ترمی که ۱۶ هفته است، سه هفته را از دست داده باشیم و با شروع ترم از ۲۴ مهرماه، اعلام کنیم از ترم سیزده هفته باقی‌مانده است سعی می‌کنیم با برگزاری کلاس‌های جبرانی این سه هفته را پوشش دهیم، اساتید نیز همکاری می‌کنند و هماهنگی لازم از طریق آموزش دانشکده‌ها با دانشجویان انجام می‌شود تا این سه هفته پوشش داده شود.

دانشگاه علامه‌ طباطبائی

معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی اطلاعیه و شیوه‌نامه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی دوره‌های روزانه و نوبت دوم(شبانه) سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه علامه‌طباطبائی را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: فرایند ثبت‌نام در دو مرحله؛ ثبت نام الکترونیکی و ارائه اصل مدارک به‌صورت حضوری انجام می‌شود. لازم است پذیرفته‌شدگان قبل از انجام فرایند ثبت‌نام، موارد مندرج در شیوه‌نامه را به دقت مطالعه کنند.

ثبت نام الکترونیکی از ساعت ۱۳ ظهر امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود و لازم است همه پذیرفته‌شدگان از طریق سامانه آموزشی گلستان  نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران

فرصت ۶ روز ثبت‌نام نودانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران از روز سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه آغاز شده و تا روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه ادامه دارد. دانشجویان با مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی دانشگاه علوم‌پزشکی (سیپاد) نسبت به فرایند ثبت‌نام اقدام کنند. عدم ثبت‌نام در زمان درنظر گرفته شده به معنای انصراف درنظر گرفته می‌شود. 

دانشجویان در هنگام ثبت‌نام می‌بایست فرم‌های «فارغ‌التحصیلان و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور»، «تعهد پذیرفته‌شدگان سهمیه منطقه ۱، رزمندگان، ایثارگران ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻣﻨﺎﻃﻖ ۲ و ۳ در آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮی»، «اخذ تعهد از پذیرفته‌شدگان دارای تناقض معدل کتبی نهایی دیپلمه‌های دوره نظری و معدل کل مربوط به دیپلمه‌های نظام قدیم، فنی و حرفه ای و کاردانش»، «اخذ تعهد دارندگان مدرک کاردانی «داوطلبان مرد» پذیرفته شده (برای دانش آموختگان دوره کاردانی دانشگاه‌ها)»، «سند تعهد محضری سهمیه بومی مناطق درگیر بلایای طبیعی سیل و زلزله»، «سند تعهد محضری پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی سهمیه بومی»، «فرم ویژه داوطلبین افغانستانی و عراقی»، «فرم گواهی تأیید برای داوطلبانی که در زمان وقوع بلایای طبیعی (زلزله و سیل) آسیب جانی و مالی دیده‌اند» را تکمیل کنند. 

پذیرفته‌شدگان موظف هستند برای دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم متوسطه خود به سامانه صدور برخط تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش مراجعه  کنند. داوطلبان پس از دریافت کد پیگیری می‌بایست  کد پیگیری را در صفحه ثبت مشخصات مقاطع تحصیلی قبلی  در قسمت «توضیحات» ثبت کنند. 

دانشگاه علم و صنعت

 دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد‌ دانشجویان پذیرفته شده سال ۱۴۰۲ این دانشگاه از فردا دوشنبه ۱۷ مهر می‌توانند نسبت به ثبت نام غیرحضوری خود اقدام کنند و این مهلت به مدت دو روز یعنی تا روز چهارشنبه ۱۹ مهر ادامه دارد.

تمامی دانشجویان فوق مدارک لازم جهت ثبت نام را بر اساس نظام آموزشی خود (۳-۳-۶) و یا ( سالی واحدی) آماده و تحویل نمایند و طبق تاکید دانشگاه علم و صنعت با توجه به اینکه در سنوات گذشته برخی دانشجویان جهت بارگذاری مدارک به کافی نت ها مراجعه کرده و مشکالت زیادی در نحوه بارگذاری ایجاد شده، لطفا شخص دانشجو طبق مدارک ااعلامی نسبت به بارگ ذاری آن در سامانه گلستان آنها اقدام نمایند.

شماره تلفن همراه دانشجو باید به نام خود دانشجویان باشد. در غیر این صورت آنها نمی‌تواند پذیرش غیر حضوری انجام دهد. همچنین در زمان ثبت‌نام در صورت عدم بارگذاری مدارک، عدم پذیرش غیر حضوری و یا عدم تحویل اصل یا گواهی مدارک از انتخاب واحد آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

طبق تاکید دانشگاه علم و صنعت،  پذیرفته‌شدگان جهت دریافت تائیدیه ارزش تحصیلی و سوابق تحصیلی به آدرس emt.medu.ir مراجعه  و پس از دریافت کد های رهگیری آن را در قسمت مشخص شده در پذیرش غیر حضوری سامانه گلستان ثبت نمایید. همچنین کد تاییدیه دیپلم و سوابق تحصیلی متفاوت بوده و هر دانشجو باید ۲ درخواست ثبت نماید.

در خصوص دانشجویان انصرافی تحویل فرم انصراف (فرم پیوست در دفترچه آزمون سراسری) با مهر و امضاء دانشگاه قبلی و وزارت علوم الزامی می باشد.  دانشجویان انصرافی که قبال از معافیت تحصیلی استفاده کرده اند باید نامه انصراف (لغو معافیت تحصیلی) خود را در دفاتر پلیس + ۱۰ ثبت نماید. همچنین کلیه مدارک تحصیلی دریافت شده از مقطع تحصیلی قبلی باید عکس دار با مهر و امضاء مدیر آموزشگاه بوده و با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک باشد.

ضروری است پذیرفته شدگان یک برگه کارنامه کلی شامل کلیه سال های دوره متوسطه به صورت یک جا، به عنوان کارنامه تحصیلی دیپلم تحویل گردد لطفا از تحویل کارنامه های سالانه مجزا خودداری کنند.

تمامی دانشجویان دورهای مشترک (دانشگاه فرهنگیان)باید طبق اطلاعیه فوق نسبت به ثبت نام غیرحضوری و تحویل مدارک اقدام کنند. 

کلیه دانشجویان پسر ملزم هستند برای اخذ معافیت تحصیلی از طریق سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی (سخا) جهت ثبت معافیت تحصیلی دانشگاهی اقدام و اطلاعات خود را وارد سامانه نظام وظیفه کنند، تا پس از تائید درخواست توسط دانشگاه، سازمان نظام وظیفه اقدام به صدور معافیت تحصیلی کنند  و تمامی دانشجویان در زمان ثبت نام باید در مقطع لیسانس از معافیت تحصیلی دانشگاهی (۵ ساله) و (فوق لیسانس ) ۶ ساله برخوردار باشند در غیر این صورت از ادامه تحصیل آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته حتما باید مقطع خود را لیسانس غیر پزشکی پیوسته( کد ۱۷) قید نمایید. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته حتما باید مقطع خود را فوق لیسانس غیر پزشکی پیوسته (کد ۲۰) قید نمایند.

دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد؛ چنانچه هر زمان مشخص شود که دانشجو حقایقی را عمدا یا سهوا در زمان ثبت نام غیرحضوری و یا حضوری (مانند داشتن مغایرت معدل، عدم فارغ التحصیلی در مقطع قبلی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور جاری غیبت نظام وظیفه، عدم ترخیص از خدمت سربازی و ...) کتمان نموده، در هر مرحله از زمان تحصیل که باشد، قبولی وی لغو خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می شود.

به گزارش آنا، هر یک از پذیرفته شدگان کدرشته‌های امتحانی (پذیرش" با آزمون" و اعمال قطعی سوابق تحصیلی یا صرفاً سوابق تحصیلی" بدون آزمون ") باید مدارک لازم را برای ثبت‌نام در دانشگاه / مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و تحویل دهند. 

باتوجه به اعلام «مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش»، امکان ارائه دو مدرک «تاییدیه تحصیلی» و «سوابق تحصیلی» برای پذیرفته شدگان بصورت الکترونیکی در سامانه «تأییدیه تحصیلی» فراهم است.

بر این اساس همه پذیرفته شدگان باید براساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:

۱- پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص نمودن نظام آموزشی، با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرک فوق به دانشگاه محل پذیرش خود اقدام نمایند که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری جداگانه برای هر مدرک در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و با ارائه این کد‌ها به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.

همچنین دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارک فوق علاوه بر مدرک دیپلم، باید مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش دانشگاهی نیز اجرا کنند.

۲- فارغ التحصیلان شهریور سال ١٣٩٥ و بعد از آن نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند، اما فارغ التحصیلان خرداد سال ١٣٩٥ و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام شده، باید به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن کرده و در سامانه بارگذاری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته