دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1402 - 11:36
گزارش آنا از سومین روز «طوفان الاقصی»؛

تعلیق کمک‌های مالی اروپا به فلسطین/ نتانیاهو:‌ پاسخ اسرائیل به حماس خاورمیانه را تغییر خواهد داد

تعلیق کمک‌های مالی اروپا به فلسطین  نتانیاهو:‌ پاسخ اسرائیل به حماس خاورمیانه را تغییر خواهد داد
رزمندگان مقاومت در سومین روز از عملیات بی‌سابقه خود علیه رژیم صهیونیستی، همچنان کنترل شماری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین جنوب فلسطین اشغالی را در دست دارند و تل‌آویو در مقابله با آن‌ها احساس عجز می‌کند.
کد خبر : 872298

گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عملیات «طوفان الاقصی» وارد سومین روز خود شد، حال آنکه غاففلگیری صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد تا آنجا که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر وضعیت جنگی اعلام کرده و از سر استیصال به دنبال خالی کردن خشم خود بر سر مردم بی‌دفاع باریکه غزه است.

در این گزارش تحولات فلسطین اشغالی و ادامه واکنش‌های جهانی به عملیات حماس را دنبال می‌کنیم:

*اروپا کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها را تعلیق کرد

به گفته یک مقام اتحادیه اروپا این بلوک تمام کمک‌های خود به فلسطینی‌ها را تعلیق کرده و ادامه آنها را در دست بررسی قرار داده است.

ارزش این کمک‌ها و پروژه‌های کمکی به فلسطینی‌ها طبق اعلام این مقام اروپایی ۶۹۱ میلیون یورو بر آورد می‌شود.

* تهدید نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل در پاسخ نظامی خود به حماس، خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

*منبع صهیونیست: تعداد کشته‌شدگان در اسرائیل ۸۰۰ نفر است

به گفته سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو، تعداد کشته شدگان در اسرائیل حدود ۸۰۰ نفر است و حدود ۱۵۰  نفر هم در گروگان حماس هستند. 

*تکذیب حمله از سمت لبنان

المیادین به‌نقل از منابع خود: انتشار خبر حملهٔ موشکی ازسوی لبنان به اراضی اشغالی توسط صهیونیست‌ها نتیجهٔ سردرگمی آن‌هاست و هیچ شلیکی ازسوی لبنان صورت نگرفته است.

*تائید فوت ۹ شهروند آمریکایی

به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در پی درگیری میان اسرائیل و حماس ۹ شهروند آمریکایی کشته شده‌اند.

*شلیک موشک به فلسطین اشغالی از سوی لبنان

وبگاه روزنامهٔ صهیونیستی یدیعوت اعلام کرد ۱۲ پرتابه ازسوی لبنان به شمال اراضی اشغالی شلیک شده است. برخی از رسانه‌های صهیونیستی هم از شنیده‌ شدن صدای شدید انفجار در «جبل الشیخ» در شمال اراضی اشغالی خبر می‌دهند.

*ناکامی آمریکا در صدور قطعنامه علیه حماس

شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با موضوع درگیری های اخیر حماس و رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد اما در این جلسه هیچ توافقی برای صدور بیانیه بین کشورهای عضو حاصل نشد.

*آلمان و اتریش کمک مالی به فلسطین را تعلیق کردند

در شرایطی که حمایت‌های غرب از اسرائیل‌ در مواجهه با عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد، وزیر خارجهٔ اتریش و وزیر توسعه آلمان اعلام کردند که کمک‌های مالی و انسان‌دوستانهٔ این دو کشور به فلسطینیان تعلیق شد.

*چین: مخالف تشدید جنگ فلسطین و اسرائیل هستیم

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن عمیقا از جانباختن غیرنظامیان در این درگیری ناراحت است و آسیب به افراد غیر نظامی را محکوم می‌کند. چین با تشدید درگیری ها و تضعیف ثبات منطقه مخالف است.

*هشدار روسیه درباره خط رجنگ برای منطقه

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: بر این باور هستیم که لازم است در اسرع وقت اوضاع را به مسیر صلح هدایت کنیم، زیرا بیم آن می‌رود که تداوم این دور از خشونت به تشدید تنش و دامن زدن به بحران فعلی منجر شود. بسیار نگران هستیم و درباره احتمال وخامت شرایط هشدار می‌دهیم. 

*واکنش رهبر کره شمالی 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ضمن اعلام حمایت خود از فلسطینی‌ها در بحبوحه عملیات طوفان الاقصی، گفت که مسأله فلسطین، نه فقط یک موضوع عربی یا اسلامی، بلکه مسأله آزادی است.

* رونمایی حماس از یک پدافند بومی 

 شاخه نظامی جنبش حماس از سامانه پدافند هوایی «متبر۱» که از آن در نبرد «طوفان الاقصی» استفاده کرده است، رونمایی کرد.

*دستور محاصره کامل غزه صادر شد

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید که دستور محاصرهٔ کامل غزه صادر شده تا آب و برق و سوخت به این منطقه نرسد.

*حماس: ۱۲۰ موشک در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها شلیک شد

«عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که ۱۲۰ فروند موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین اشدود و عسقلان شلیک کرده است.

* وضعیت امنیتی در فرودگاه بن‌گوریون

منابع عبری اعلام کردند یک موشک به نزدیکی فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو اصابت کرده است

* آژیرهای خطر در تل‌آویو فعال شدند

در پاسخ به حملهٔ رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه، «کتائب القسام» تل‌آویو و قدس اشغالی را هدف حملهٔ موشکی قرار داد.

* جدیدترین آمار از شهدای غزه

وزارت بهداشت غزه امروز (دوشنبه) در اطلاعیه‌ای از افزایش شهدای غزه به ۴۹۳ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۲۷۵۱ نفر خبر داد.

* تلاش قطر برای میانجیگری

یک منبع آگاه به «شینهوا» گفته است که با حمایت آمریکا، قطر به دنبال حصول توافقی فوری است که به آزادی اسرای زن اسرائیلی در ازای آزادی اسرای زن فلسطینی منجر می‌شود.

*هشدار حماس درباره اعزام ناو آمریکایی

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به تصمیم آمریکا مبنی بر اعزام ناوگروه تهاجمی «یو‌‌‌اس‌اس جرالد فورد» به محیط پیرامونی فلسطین اشغالی با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و آن را نشانه‌ای واقعی مبنی بر مشارکت دولت واشینگتن در تهاجم علیه ملت فلسطین تعبیر  کرد.

* اعزام ناوگروه تهاجمی آمریکا به مدیترانه شرقی

پنتاگون با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی، ناوگروه تهاجمی «جرالد فورد» را به آب‌های پیرامون فلسطین اشغالی فرستاده و قرار است شمار جنگنده‌های آمریکایی را هم در منطقه افزایش دهد.

* تل‌آویو موشک‌های بیشتری برای گنبد آهنین می‌خواهد

یک منبع مطلع می‌گوید که رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته که برای پر کردن آتش‌بارهای خالی‌شده سامانه گنبد آهنین، اقدام فوری انجام دهد.

* رژیم صهیونیستی: اسرا مانعی سر راه عملیات در غزه نخواهند بود

«گیلا گاملیل» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه آی۲۴ نیوز گفت که این رژیم تاکنون شاهد چنین حجمی از حمله و به اسارت رفتن صهیونیست‌ها نبوده است.

او در پاسخ به اینکه آیا وجود اسیران نظامی و شهرک‌نشین اسرائیلی نزد حماس، مانعی بر سر عملیات در غزه خواهد بود یا نه؛ گفت: «چنین رویدادی هرگز در تاریخ اسرائیل رخ نداده بود، تمامی تلاش خود را برای غلبه بر حماس و تمامی نیروهایش به کار خواهیم گرفت؛ مسأله اسرا هیچ مانعی بر روند جنگ در غزه نخواهد بود».

*هلاکت یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی

«ایلی گیسنبرگ» یکی از افسران ارشد یگان «شایتت ۱۳» -یکی از سه یگان تکاوری فوق‌ویژه نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی- در درگیری با رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیده است.

خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» نیز خبر داد که چند نظامی صهیونیست دیگر در درگیری با نیروهای مقاومت در شهرک «شعار هانگو» در مجاورت نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

*ادعای کشته شدن اتباع تایلندی و نپالی در فلسطین اشغالی

سخنگوی وزارت خارجه تایلند ادعا کرد که ۱۲ شهروند این کشور در درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی کشته و ۱۱ تبعه هم اسیر شدند.

*تل‌آویو: بیش از هزار تن مواد منفجره روی غزه ریختیم

 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ما دیشب بیش از ۵۰۰ هدف راهبردی گروه‌ها را در نوار غزه هدف قرار دادیم».

وی همچنین گفت: «ما طی حملات هوایی به غزه بیش از ۱۰۰۰ تن مواد منفجره روی این منطقه ریخته‌ایم».

*برآورد رژیم صهیونیستی از تعداد نیروهای حماس

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اوضاع در اراضی اشغالی همچنان بحرانی است اعلام کرد که هزار نیروی حماس در عملیات طوفان الاقصی شرکت داشتند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته