دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فعال رسانه‌ای تونسی در گفت‌وگو با آنا:

زنان ایرانی در عرصه دانشگاهی می‌درخشند+ فیلم

زنان ایرانی در عرصه دانشگاهی می‌درخشند+ فیلم
وداد محمد، فعال رسانه‌ای کشور تونس می‌گوید: زنان ایرانی در عرصه‌های دانشگاهی، علمی و خانوادگی نشان دادند که پیشرفت‌های زیادی داشته و در عرصه‌های جهانی مطرح شده‌اند.
کد خبر : 872113

وداد محمد، روزنامه‌نگار، مجری و تهیه‌کننده تونسی که چندی پیش برای حضور در جشنواره  بین‌المللی «خورشید» در مشهد مقدس در ایران حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت:‌خوشحالم که برای نخستین بار به این همایش و در ایران دعوت شدم، این همایش فرصت خیلی بزرگی است که ما خبرنگاران دنیا دور هم جمع شویم و از زنان بگوییم.

وی در ادامه افزود: گردهمایی بانوان در این سطح  کمتر پیش می‌آید و این واقعاً خوب است. بارها به گوشم رسیده که بانوان ایرانی نقش بالایی هم در خانواده و در اجتماع دارند و به نیازهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خود توجه می‌کنند.

قدرت بانوان از خانواده به جامعه تزریق می‌شود؛ زنان ایرانی در عرصه آکادمیک می‌درخشند+ فیلم

محمد با اشاره به اینکه این اشراف باعث بالا رفتن جایگاه ایرانیان در سطح دنیا می‌شود، گفت: خانم علم الهدی هم اشاره کردند که نقش خانم‌های ایرانی در دنیا زیاد است مخصوصا خانم‌هایی که اول خانواده را اولویت قرار داده و بعد به فکر ساختن جامعه هستند.

وی با اشاره به هم افزایی و گردهمایی بانوان و فعالان رسانه ای داخلی و خارجی دراین جشنواره گفت: نگاه ما دیدن جایگاه واقعی زن ایرانی بود که باعث افتخار همه زنان دنیاست. امیدواریم این شرایط فراهم شود که بانوان رسانه‌ای با هم تعامل و تبادل فرهنگی و رسانه‌ای بیشتری داشته باشند.

لازم به یادآوری است، نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» هشتم مهرماه امسال در مشهد مقدس برگزار شد. 
 
شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌دادو به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته