دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1395 - 14:45

ناظم‌الشریعه: روی کاغذ گروه‌مان سخت نیست/ گذشتن از اسپانیا سرگروه‌مان می‌کند

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: دوست داشتم با تیم‌های خوب دنیا بازی کنیم تا سطح فنی تیمم افزایش پیدا کند.
کد خبر : 87211

محمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره دعوت از 20 بازیکن در اردوی جدید تیم ملی فوتسال گفت: «تقریبا نفرات خود را برای حضور در تیم ملی فوتسال مشخص کرده بودم و منتظر این بود تا در انتخاب‌های نهایی نسبت به گروهی که در آن قرار گرفته‌ایم، نفرات آخر را مشخص کنم و آنها را به تیم ملی دعوت کنم. به همین منظور طبق برنامه‌ای که داشتیم فهرست نهایی را پس از قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتسال انتخاب کردم.»


وی ادامه داد: «در گروه بسیار سختی قرار گرفته‌ایم و نباید تصور کنیم چون تیم‌های آذربایجان و مراکش در جهان صاحب‌نام نیستند به راحتی می‌توانیم از سد آنها عبور کنیم. اینکه توانستیم عنوان قهرمانی آسیا را به‌دست آوریم به‌خاطر تلاش تمامی اعضای تیم بود و اگر می‌خواهیم در جام‌جهانی 2016 کلمبیا نیز بدرخشیم باید برای آنکه در ادامه به مشکل برنخوریم سعی و تلاش‌ بیشتری کنیم.»


ناظم الشریعه افزود: «فوتسال ما در مقایسه با اسپانیا و بسیاری دیگر از تیم های مطرح فوتیال جهان از امکانات کمتری برخوردار است و آنها در بهترین شرایط خود را آماده رقابت‌های مهم جام‌جهانی می‌کنند. با این حال چیزی که ما به آن همواره متکی بودیم تلاش مضاعف ملی‌پوشان فوتسال ایران بوده که با همت و کوشش بیشتر کمبودها را جبران کرده‌اند. این‌بار هم باید بر اساس همین قانون فاصله را با تیم‌های بزرگ جهان کم کنیم و در کلمبیا مقابل حریفان نتیجه بگیریم.»


سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد اینکه برخی کارشناسان معتقدند ایران در گروه دشواری قرار نگرفته و بعد از اسپانیا قوی‌ترین تیم گروه خود محسوب می‌شود، بیان کرد: «آن چیزی که روی کاغذ مشخص است کاملا با صحبت‌های کارشناسان مطابقت می‌کند اما نباید یک نکته را فراموش کرد و آن اینکه ما در روزنخست باید به مصاف اسپانیا برویم. بعد از آن هم باید با مراکش و آذربایجان روبه‌رو شویم که آنها هم تیم‌های قابلی هستند و اگر در بازی نخست بازنده شویم آن‌وقت در روز دوم و سوم باید برنده شویم که این موضوع تا حدود زیادی استرس بچه‌‌ها را بیشتر می کند.»


وی ادامه داد: «برنامه ما این است که در همه بازی‌ها با قدرت ظاهر شویم و به همین دلیل از همان بازی اول قصد داریم برابر اسپانیا نتیجه بگیریم. فوتسال ما یک بار اسپانیا ر ا متوقف کرده و می‌تواند یک بار دیگر این کار را انجام دهد. قطعا اگر در بازی اول دست‌پر از زمین خارج شویم آن‌وقت برای سرگروهی روحیه بیشتری در بازی های آخر داریم.»


ناظم‌الشریعه با بیان این موضوع که مهم‌ترین خواسته او انجام بازی دوستانه با تیم‌های مطرح فوتسال جهان بوده است، عنوان کرد: «خیلی دوست داشتم با تیم‌های خوب دنیا بازی کنیم تا سطح فنی تیمم افزایش پیدا کند اما حالا که شرایط چنین بازی مهیا نبوده است باید با حضور در تورنمنت تایلند و بازی‌های دوستانه دیگری این خلا را تا جام‌جهانی پر کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته