دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لحظه انفجار در نماز جمعه سال 63 درحضور آیت‌الله خامنه‌ای

24 اسفند سال 1363، زمانی که رژیم بعث، مردم را از رفتن به نماز جمعه بر حذر می‏ داشت و به بمباران و موشک باران نماز جمعه تهدید می‏ کرد، عوامل حزب بعث عراق بمبی را در نماز جمعه تهران منفجر کردند که در اثر آن، 14 نفر شهید و 88 نفر مجروح شدند.
کد خبر : 8721

به گزارش خبرگزاری آنا ، آیت‏ اللَّه خامنه‏ ای، ریاست جمهوری وقت در آن روز امامت جمعه تهران را برعهده داشتند و در حال ایراد خطبه‏ های نماز بودند که ناگهان بمب منفجر شد و ایشان اندکی پس از انفجار بمب، به خطبه‏ ها ادامه دادند.


حجت‌الاسلام ری شهری، وزیر وقت اطلاعات، در جلد سوم کتاب خاطرات خود، به شرح ماجرای انفجار نماز جمعه تهران می‌پردازد که قالیچه زیر پای نمازگزاران منفجر شد و افراد روی آن تا ده متر آن سو تر پرتاب شدند و خود او هم در چند صف جلوتر حضور داشته است. آقای ری شهری شرحی در باره دستگیری این افراد که دو نفر به نام های مصطفی لطفی و خالد وزیری بوده اند به دست داده و ماجرا را شرح داده است.


برخلاف آن که بیشتر برداشت می شد این ترور که منجر به شهادت چندین نمازگزار شد، کار مجاهدین خلق بوده، به گفته او این اقدام کار عوامل عراق و حزب بعث بوده است. این افراد پس از بازگشت به عراق هشتصد هزار تومان پاداش گرفته بودند. بار دوم که برای ایجاد انفجار دیگری به تهران می آیند در اول اردیبهشت 1364 دستگیر می شوند.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: انفجار نماز جمعه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته