دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نگاهداری: حسابداری تأمین‌کننده اطلاعات بخش عمومی و خصوصی با رعایت استاندارد‌هاست

نگاهداری: حسابداری تأمین‌کننده اطلاعات بخش عمومی و خصوصی با رعایت استاندارد‌هاست
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: حسابداری به عنوان سیستم اطلاعاتی تأمین کننده اطلاعات بخش عمومی و خصوصی با رعایت استاندارد‌هاست.
کد خبر : 871613

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از بعد آینده‌پژوهی بحث کرد و گفت: دغدغه ایران آینده، زاویه حکم رانی و نیازی که جامعه ایران دارد؛ دارم. دشمنان ایران تمرکز ویژه‌ای دارند که ایران را بی آینده نشان دهند و می‌خواهند از مردم، غرور و آرمان ملی را بگیرند.

وی افزود: بحث در مورد آینده ایران و آینده‌پژوهی ایران یک بحث بسیار راهبردی در شرایط فعلی کشور هست و چنین همایش‌هایی که دغدغه آینده دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، لازمه ساختن ایران آینده برخورداری از یک وحدت و انسجام اجتماعی است. برخورداری از یک اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی قوی است.

نگاهداری به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص وحدت و یکپارچگی اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای که در آن وحدت و انسجام نباشد این جامعه نمی‌تواند آینده خودش را بسازد، نمی‌تواند به قله‌های پیشرفت که مد نظرش است برسد، بحث وحدت برای ساختن آینده حتی در حوزه کاری حسابداری و هر حوزه دیگری در کشور از اهمیت بسیار راهبردی برخوردار است. 

وی برای ساختن ایران آینده و دستیابی به پیشرفت حبل المتین جامعه امروزی ایران اشاره کرد و گفت: همه انرژی‌ها، گروه‌ها و تخصص‌ها باید برای ساختن ایران آینده بسیج شوند تا در این شرایط باعث وحدت گفتمانی ویک انسجام اجتماعی برای آینده ستیزی ایران شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما باید یاد بگیریم با تفکرات مختلف با سلیقه‌های مختلف کنار هم زندگی، کار و تلاش کنیم، برای ساختن ایران آینده ما نیاز به گفتمان فراگیر تری داریم که سلایق مختلف رو بتوانیم بسیج و منسجم کنیم. 

وی گفت: برای ساختن ایران آینده، مفهوم فراگیری همچون وطن دوستی، دیگرخواهی، مردم دوستی و دغدغه‌مندی نسبت به دیگری ایجاد شود و آن مفهوم مفهومی است به نام شرافت و در مورد مفهوم شرافت مقام معظم رهبری فرمودند شرافت آخرین سنگر انسانیت است و این شرافت می‌تواند انسجام اجتماعی را بین آحاد مردم ایران برای بسیج امکانات فراهم کند

نگاهداری با اشاره‌ای به فرمایش رسول اکرم (ص) که در مورد فلسفه بعثت در مورد اعتلای شرافت‌های اخلاقی قید می‌کنند، گفت: ما نیاز به توسعه شرف در جامعه برای ایجاد انسجام برای ساختن ایران آینده داریم. مورخان معتقدند ایران سرزمین شرف است، تاریخ ایران مشحون از شرافت‌های مردان بزرگی است، آذربایجان، تبریز و مردان شرافتمندش، از جان خودشان گذشتند و شرافت را اعتلا دادند

وی افزود: بزرگ‌ترین سرمایه ایرانی شرافت و آبروی ایرانی است، شرف در آموزه‌های دینی و آموزه‌های ملی ما جایگاه بالایی دارد، همه در هر کجا هستیم باید به بازتولید شرافت اقدام کنیم، در حوزه گزارشگری و حسابداری مالی، شرف حسابداری به شفافیت است، شرف حکومت به کارآمدی و شرف نمایندگی به مردمی بودنش است.

وی بیان کرد: برای رسیدن به پیشرفت و اعتلا در اقصاد مالی مدرن شفافیت مالی را اینگونه تعریف می‌کنند، شفافیت مالی یعنی بازکردن اطلاعات شرکت‌ها، سازمان‌ها دولت‌ها و ذی‌نفعان برای ذی‌نفعان و مردم، گزارشگری مالی اگر بتواند به طور شفاف صنعت خودش رو توسعه بدهد باعث انسجام اجتماعی می‌شود که نیازمند توسعه کشور و پیشرفت ایران آینده است.

نگاهداری گفت: حسابداری به عنوان سیستم اطلاعاتی تأمین کننده اطلاعات بخش عمومی و خصوصی با رعایت استاندارد‌هاست، اگر به بسط استاندارد‌ها در حسابداری تلاش کنیم، کیفیت داده‌های حسابداری را ارتقا دهیم، مدیریت حکمرانی داده محور را ممکن کنیم، این باعث پیشرفت و ساختن ایران آینده بهتر می‌شود.

به گزارش آنا، بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری ایران با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، علی ثقفی مرد حسابدار ایران، رسول برادران دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری، جمع کثیری از استادان و دانشجویان حسابداری کشور و مدیران ارشد حسابداری استان آذربایجان شرقی و کشور در سالن همایش استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته