دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار با امیرعبداللهیان صورت گرفت؛

تمجید سرلشکر صفوی از سیاست خارجی دولت سیزدهم

تمجید سرلشکر صفوی از سیاست خارجی دولت سیزدهم
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان، از سیاست خارجی دولت سیزدهم تمجید کرد.
کد خبر : 871587

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشكر صفوی دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا در ديدار با اميرعبداللهيان وزير امور خارجه ، با مهم ارزيابي كردن عضويت دائم جمهوری اسلامی ايران در سازمان همكاری شانگهای كه در نتيجه ديپلماسی موفق دولت سيزدهم رقم خورد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای می تواند این سازمان را از مسیر ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بريكس و کریدورهای ترانزیتی جنوب به شمال و شرق به غرب متصل کند.

رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهيد قاسم سليمانی، با تأكيد بر اينكه اكثر كارشناسان و حتی مقامات كشورهای غربی و شرقی بر روند تغيير هندسه نظم جديد جهانی در دوره كنونی اتفاق نظر دارند، افزود: انقلاب کبیر اسلامی و جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در شکل دهی به نظم جدید جهانی مؤثر هستند و وزارت امور خارجه با پيگيری سياست همسايگی، پيوند با قدرت های اوراسيا بر اساس منافع مشترك و تهديدات مشترك يكی از اركان اين تأثيرگذاری محسوب می شود.
 
وی ضرورت فعال سازي جايگاه کشورمان در كريدورهای تجاری و ترانزيتی و راهبرد اقتصاد دريا محور، با استفاده از شبكه كريدورهای جنوب-شمال و شرق به غرب و همكاری کشورهای موثر در این زمینه را مورد تاکید قرار داد .

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در ادامه اين نشست با تبیین سیاست خارجی طراحی شده در دولت رئیسی در سیاست خارجی متوازن از جمله حوزه همکاری‌های نزدیک و گسترده با همسایگان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و ترانزیت، دستاوردهای این رویکرد را مورد اشاره قرار داد.

امیرعبداللهیان با تجلیل از خدمات ارزشمند سردار سرلشکر صفوی، دیدگاه مطروحه ایشان در قبال ژئوپلتیک منطقه و تحولات جهانی را ستود.

در این دیدار مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز گزارشی از اقدامات موفق این حوزه ارائه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته