دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر راه در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛

دشواری تأمین زمین نهضت ملی مسکن در برخی از شهر‌ها

دشواری تأمین زمین نهضت ملی مسکن در برخی از شهر‌ها
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در یکسری از شهر‌ها زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین و برای ساخت آماده است؛ اما در بعضی از شهر‌ها به دلیل شرایط موجود این مناطق، تأمین زمین مشکل و گاهاً غیر ممکن است.
کد خبر : 871545

ارسلان مالکی معاون وزیرراه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مبنی بر اینکه با توجه به هدف گذاری، زمین  جهت ساخت و تحویل مسکن ملی به متقاضیان این طرح به اندازه کافی در شهر‌ها می‌باشد یا خیر، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن مسئولیت تامین زمین برای طرح ملی مسکن را بر عهده دارد و تا امروز شاید در برخی از بخش‌ها عقب بوده، اما طبق برنامه اهداف را دنبال کرده است.

مالکی ادامه داد: در دولت‌های گذشته برنامه منسجمی برای بخش مسکن وجود نداشت و امروز با یک انباشت کم سابقه تقاضا مواجه شده‌ایم، کار را دراجرای طرح نهضت ملی مسکن دشوارترکرده است؛ اما این مسئولیت همچنان در حال اجراست.

تامین زمین برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن

معاون وزیرراه و شهرسازی گفت: سازمان ملی زمین و مسکن با سرعت بسیار خوبی مشغول آماده سازی و تامین زمین‌های مورد نیاز برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: صحبت بر سر حدود ۱۳۰۰ شهر در کل کشور است. در یکسری از شهر‌ها زمین برای متقاضیان تأمین و برای ساخت مسکن ملی آماده است؛ اما در بعضی از شهر‌ها به دلیل شرایط موجود این مناطق، تأمین زمین مشکل و گاهاً غیر ممکن است.

تأمین یا کمبود زمین برای ساخت مسکن

نهضت ملی مسکن

مالکی گفت: شهر‌های شمالی کشور به دلیل مناطق جنگلی و حاصل خیز بودن و اراضی کشاورزی و یا بعضی از شهر‌های کوهستانی مانند ایلام، سنندج و ... به دلیل توپوگرافی منطقه با کمبود زمین مواجه هستیم و تأمین زمین برای ساخت مسکن طرح ملی بسیار سخت و یا نشدنی است.

۱۶ هزار هکتار شهرک مصوب شده

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تأمین زمین کار روزانه است و تا کنون بالغ بر ۳۴ هزار هکتار زمین فقط برای الحاق به محدوده شهر‌ها نهایی و ۱۶ هزار هکتار شهرک مصوب شده است.

وی تصریح کرد: هدف گذاری تأمین زمین برای ساخت مسکن ملی و تحویل به متقاضیان از برنامه‌های این سازمان است. اما با توجه به وضعیت زمین در مناطق مختلف شاید در شهری به جمع بندی برسیم که با سختی بیشتری پیگیرتأمین زمین باشیم و شاید هم تا پایان سال، زمینی برای اجرای مسکن ملی در برخی مناطق شهری تأمین نشود.

دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش خدمات در حوزه تامین زمین مسکونی

به گفته مالکی؛ طرح نهضت ملی مسکن در واقع نشان از اراده دولت سیزدهم و هم‌افزایی مجلس و دولت برای رفع مسئله مسکن دارد. امروز دولت سیزدهم برای اجرای نهضت ملی مسکن تامین کرده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: تلاش می‌شود دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش خدمات در حوزه تامین زمین مسکونی قراردهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته