دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1402 - 13:05

حقایقی جالب درباره جزیره زیبای موریس

حقایقی جالب درباره جزیره زیبای موریس
شاید تاکنون نام جزیره موریس یا موریتیوس را شنیده باشید، این جزیره به عنوان یک بهشت زمینی شناخته می‌شود و توصیفات جذابی از زیبایی بی‌نظیر آن وجود دارد. موریس با هر جای دیگر روی کره زمین به شدت متفاوت است.
کد خبر : 871432

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاید تاکنون نام جزیره موریس یا موریتیوس را شنیده باشید، این جزیره به عنوان یک بهشت زمینی شناخته می‌شود و توصیفات جذابی از زیبایی بی‌نظیر آن وجود دارد. موریس با هر جای دیگر روی کره زمین به شدت متفاوت است. اگر قصد خرید تور موریس را دارید با ما همراه باشید، چرا که در ادامه اطلاعات بیشتری راجع به این موضوع بیان خواهیم کرد.

موقعیت موریس در نقشه

جزیره موریس در فاصله 1132 کیلومتری جزیره ماداگاسکار قرار دارد و فاصله آن تا ساحل جنوب شرقی قاره آفریقا حدوداً 2000 کیلومتر است. این جزیره به عنوان یکی از زیباترین جزایر اقیانوس هند در بین عموم شناخته شده است و معمولا آن را جواهر گرمسیری اقیانوس هند نیز می‌نامند. اکثر مسافرانی که به جزیره موریس سفر می‌کنند، زوج‌های جوانی بوده که به دنبال تجربه‌ای عاشقانه و رمانتیک در این جزیره زیبا در اقیانوس هند هستند. افرادی هم که به ماجراجویی علاقه‌مند هستند از سفر به موریس لذت خواهند برد و در طول این سفر، تلاش می‌کنند تا گوشه‌های ناشناخته و شگفت‌انگیز این جزیره زیبا را کشف کنند.

نام جزیره موریس برگرفته از چیست؟

در سال 975، یک ملوان عرب به نام دینا اروبی نشانه‌های وجود جزیره موریتیوس را مشاهده کرد و آن را به نام خود «دینا» نامگذاری کرد. سپس در سال 1505، ماجراجویان پرتغالی پا به این جزیره گذاشتند و در ادامه آن، جزیره تحت استعمار هلند قرار گرفت. هلندی‌ها نام این جزیره زیبا را به افتخار شاهزاده موریس ناساو گذاشتند. پس از آن، جزیره به دست فرانسوی‌ها رسید و نام آن را جزیره فرانسه نامیدند.

در طول جنگ‌های ناپلئونی در سال 1810، نیروهای انگلیسی جزیره موریس را به طور کامل تصرف کردند و نام آن را به موریس بازگرداندند. سپس پس از 253 سال، این کشور توانست به سختی استقلال خود را از انگلستان به دست آورد و به جمهوریت کامل برسد.

فرهنگ‌های متنوع در موریس

در جزیره موریس فرهنگ‌های مختلفی از جمله فرانسوی، انگلیسی و هندی وجود دارد. اکثریت مردم این جزیره شامل نژادهای هندی، آفریقایی، اروپایی و چینی هستند. تنوع نژادی اروپایی موجود در این جزیره ممکن است ناشی از مهاجرت، استعمار و حکومت کشورهای مختلف اروپایی مانند فرانسه، انگلستان و هلند و همچنین مهاجران از سایر قاره‌ها در دوران معاصر باشد. با توجه به فرهنگ‌های مختلف،دین اکثریت مردم موریس هندو است و سایر ادیان شامل مسیحیت و اسلام هستند.

زبان رسمی مردمان موریس

جمعیت جزیره موریس با جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 200 نفر، به زبان‌های رسمی خاصی پایبند نیست و قانون اساسی زبان رسمی را مشخص نکرده است. اما زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی در انجام امور ملی تعیین شده است. در عمل، زبان کریول موریتی به عنوان زبان اصلی در این جزیره به کار می‌رود و مردم نیز به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. دروس در دانشگاه‌های موریس به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تدریس می شوند، اما هر فرد می‌تواند به طور داوطلبانه دروس آموزش زبان‌های اصلی جزیره موریس را نیز در دانشگاه انتخاب کند.

حقایقی جالب درباره جزیره زیبای موریس

واحد ارزی موریس

روپیه موریس، واحد پول رسمی در این جزیره است. نرخ تبدیل ارز در این کشور به دلار آمریکا حدود 30 روپیه موریس برابر یک دلار و به یورو حدود 40 روپیه موریس برابر یک یورو است.

این کشور از استانداردهای گزارش مشترک و قوانین مالیاتی برای اتوماسیون تبادل اطلاعات استفاده می‌کند و قوانین مالیاتی برای حساب‌های افراد خارجی اعمال می‌شود. موریس در گروه ضد پول‌شویی و مبارزه با جرایم مالی عضویت دارد و توافقاتی در خصوص اجرای استانداردهای مالیاتی بین‌المللی در این کشور به امضا رسیده است. 

بهترین راه برای سفر به این جزیره زیبا

سفر به جزیره موریس با آژانس مسافرتی سام سیر یک تجربه شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیز خواهد بود. آژانس مسافرتی سام سیر می‌تواند بسته‌های توریستی مناسب و سفرهای سفارشی را برای شما در نظر بگیرد تا از بهترین تجربه‌ ممکن در موریس برخوردار شوید.

جزیره موریس با طبیعت استثنایی خود، صحنه‌های زیبا، سواحل آرام و آب‌های آبی واضح، فعالیت‌های آبی بی‌نظیر و فرهنگ و تاریخ جذاب، بهترین گزینه برای یک سفر دلنشین است. برخی از جاذبه‌های محبوب موریس شامل جزیره بندرگاه، پارک ملی بلو بایز، باغ پامپلموس، آبشار تاماریند، ریف کریول و جزیره آوالون می‌شوند.

با رزرو تور از طریق سایت سام سیر ، می‌توانید اقامتی لوکس در هتل‌ها و اقامتگاه‌های برجسته موریس را تجربه کنید و از فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیز مانند غواصی، شنا، بادبان‌بازی و جت اسکی بهره‌برداری کنید. با این سفر می‌توانید غذاهای محلی لذیذ را تجربه کنید و با فرهنگ و زندگی محلی مردم این منطقه آشنا شوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته