دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1402 - 10:29
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

اسلامی: بازرسان تبعه چند کشور اروپایی را از لیست حذف کردیم

اسلامی: بازرسان تبعه چند کشور اروپایی را از لیست حذف کردیم
رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به حذف نام بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از لیست ایران گفت: بازرسان تبعه چند کشور اروپایی که مرتب رفتار سیاسی تند علیه ایران دارند را از لیست حذف کردیم.
کد خبر : 871370

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازرسان تبعه چند کشور اروپایی که مرتب رفتار سیاسی تند علیه ایران دارند را از لیست حذف کردیم.

وی با تأکید بر اینکه چند بازرس این کشور‌ها چند سالی است به ایران نیامدند، گفت: آژانس اعلام کرده است ۲۷ بازرس تأییدشده در ایران وجود دارد و این چند نفر در مقایسه با این تعداد بازرس، عددی نیستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: فشار چند کشور اروپایی بر این است که ایران یک طرفه همه مفاد برجام را انجام بدهد، ولی آن‌ها هیچ تعهدی را انجام ندهند.

اسلامی با بیان اینکه همه خواسته‌های طرف مقابل اجرای مطابق مفاد برجام به صورت یک طرفه است که خلاف برجام است، ادامه داد: در برجام موارد ادعایی و اتهامی تحت عنوان PMD بسته شده است. زیر بار جریان سیاسی فشار جهت امتیاز گرفتن نمی‌رویم.

وی گفت: طبق ضوابط آژانس فعالیت می‌کنیم آژانس هم بر تمامی فعالیت ما نظارت دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها بر ما حاکم است هر زمانی که تحریم‌ها را لغو کنند طبیعی است ما هم مفاد برجام را اجرا می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان گفت: سال آینده پنجاهمین سال تاسیس سازمان و سال برگزاری سی‌امین کنفرانس هسته‌ای است. 

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: اسفند گذشته در سفری که گروسی داشت ما به وی اعلام کردیم که از سال آینده می‌خواهیم این کنفرانس را با مشارکت آژانس بین‌المللی کنیم و وی نیز صراحتا اعلام کرد که همکاری خواهند کرد.

وی بیان داشت: سال آینده این کنفرانس را به عنوان اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در اصفهان به مدت سه روز برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته