دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1395 - 10:52
در گفت‌وگو با آنا

فرهاد کاظمی: زودتر شروع کنیم نگران سقوط نخواهیم بود/ ویسی حرکت جدیدی در فوتبال ایران آغاز کرد

سرمربی سیاه‌جامگان گفت: تنها کاری که می‌کنم این است که به بازیکنانم انگیزه می‌دهم و آنها را به مرز خودباوری می‌رسانم.
کد خبر : 87093

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سیاه‌جامگان موفق شد در لیگ برتر بماند تا سهمیه استان خراسان دو تیم در لیگ برتر باقی بماند. این اتفاق با سرمربیگری فرهاد کاظمی رخ داد. مربی که فصل گذشته هم موفق شد راه‌‌‌آهن را در لیگ برتر حفظ کند و این فصل که با بی مهری او را کنار گذاشتند، به مشهد آمد و تیم سیاه‌جامگان را در لیگ برتر نگه داشت.


وی در مورد اینکه چه اقداماتی انجام می‌دهد که منجر به حفظ تیم‌هایش در لیگ برتر می‌شود به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «آن چیزی که باید بازیکنان ایرانی باور کنند،‌ پتانسیل بالایی است که دارند و از آن استفاده نمی‌کنند. من تنها کاری که می‌کنم این است که به بازیکنانم انگیزه می‌دهم و آنها را به مرز خودباوری می‌رسانم. وقتی بازیکنان به این شرایط رسیدند، آن‌وقت تاکتیک‌پذیر می‌شوند و درون زمین برای موفقیت تیم تلاش می کنند.»


وی افزود: «من به وضوح می‌دیدم که شاگردانم همه سعی خود را می‌کنند تا در لیگ برتر بمانند اما در بسیاری بازی‌ها با بداقبالی امتیازات حساسی را از دست می‌دادیم و این مسئله هر هفته استرس بچه‌ها را برای بازی بعدی بیشتر می‌کرد و آنها در زدن ضربات آخر با اطمینان به توپ ضربه نمی‌زدند. با این حال خوشحالم که در هفته‌های پایانی دو پیروزی با ارزش به‌دست آوردیم و در نهایت در لیگ برتر ماندگار شدیم.»


سرمربی سیاه‌جامگان با بیان اینکه مقابل ملوان بازیکنانش می‌دانستند چیزی برای از دست دادن ندارند، یادآور شد: «بچه‌ها با همه وجود بازی کردند و خوشبختانه موفق شدند گل‌های با ارزشی بزنند که باعث شد سهمیه لیگ برتری حفظ شود. البته در این میان نباید فراموش کنیم که حمایت هواداران پرشور مشهدی مزید بر علت شد تا بازیکنانم با اعتماد به نفس بیشتری حمله کنند و نتیجه هم پیروزی با ارزشی بود که حکم به بقای ما در لیگ برتر می‌داد.»


کاظمی در خصوص اینکه تیم‌هایی مثل سیاه‌جامگان باید چه‌کار کنند تا از همان هفته‌های ابتدایی برای ماندن در لیگ برتر تلاش نکنند، تصریح کرد: «شرایط این فصل ما را در فصل گذشته استقلال خوزستان با اندکی تغییر داشت. مدیران این باشگاه به خوبی از سرمربی تیم حمایت کردند و خواسته‌های او را برآورده کردند. عبدالله ویسی توانست حرکت جدیدی در فوتبال ایران آغاز کند و با وحدت و یکپارچگی که در بین بازیکنان تیمش ایجاد کرد در پایان فصل قهرمان لیگ برتر شد.»


او در ادامه افزود: «به نظرم ما هم اگر به موقع کار خود را شروع کردیم و مهره‌هایی که مورد نیازمان است جذب کنیم از همان هفته می‌توانیم جزو تیم‌های بالای جدول قرار بگیریم. بازیکنان فعلی تیم به این باور رسیده‌اند که می‌توانند به جای تلاش برای سقوط نکردن به دنبال کسب سهمیه آسیایی باشند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته