دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1395 - 10:44
در گفت‌وگو با آنا

مربی تیم ملی کشتی فرنگی: برد و باخت مسابقات جهانی شیراز اهمیت زیادی ندارد/ لابی‌های داوری در دنیا نداریم

رسول جزینی گفت: من مطمئن بودم که اگر تیم‌ها با نفرات اصلی خودشان هم حاضر می‌شدند تیم ملی ایران با توجه به آمادگی بالایی که داشت قهرمان مسابقات می شد.
کد خبر : 87088

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با شکست روسیه در فینال مسابقات جام جهانی شیراز موفق شد، قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند. فرنگی‌کاران تیم ملی در بازی فینال موفق شدند در همه وزن‌ها روسیه را شکست دهند و با اقتدار مقام اول این رقابت‌ها را کسب کنند.


رسول جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد سطح فنی مسابقات جام جهانی شیراز گفت: «مسابقات جهانی شیراز با حضور تیم‌های قدرتمندی از کشورهای مختلف آغاز شد که خوشبختانه با آمادگی بالایی که کشتی‌گیران ما در این رقابت‌ها داشتند موفق شدند با اقتدار عنوان قهرمانی را کسب کنند.»


وی ادامه داد: «البته تیم‌های شرکت کننده با نفرات کامل خودشان در شیراز حاضر نشدند، اما کشتی‌گیرانی که در قالب تیم‌های خودشان در جام جهانی حاضر شدند از نظر آمادگی در سطح بالایی قرار داشتند. من مطمئن بودم که اگر تیم‌ها یا نفرات اصلی خودشان هم حاضر می‌شدند تیم ملی ایران با توجه به آمادگی بالایی که داشت قهرمان مسابقات می‌شد.»


مربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اعتراض سرمربی تیم ملی روسیه به وضعیت داوری کشتی‌های فینال که منجر به اخراج او شد افزود: «سرمربی تیم ملی روسیه در چند صحنه به نحوه قضاوت داوران معترض بود که ادامه این اعتراض‌ها باعث اخراجش از کنار زمین شد. به نظر من داوری هیچ صحنه‌ای را علیه تیم روسیه اعلام نکرد و حتی در چند صحنه با اینکه ما کشور میزبان بودیم سوت‌های اشتباهی علیه ما زد. داوری ایران از نظر فنی قابلیت‌های بالایی دارد اما از نظر لابی‌های داوری در وضعیت خوبی به سر نمی‌بریم. بارها در مسابقات مختلف بزرگ جهانی و المپیک از ناحیه داوری ضربه خوردیم و در هر رویداد بین المللی داوران حداقل یک مدال را از ایران گرفتند.»


جزینی در خصوص آمادگی نفرات تیم ملی کشتی فرنگی و اینکه آیا کشتی گیران شرکت کننده در مسابقات جهانی شیراز در المپیک ریو شرکت می کنند اظهار داشت: «کشتی گیران ما در همه وزن‌ها کشتی‌های خوبی گرفتند، اما این مسابقات چندان برای ما ارزش نداشت و نباید با برد و باخت این رقابت‌ها خوشحال یا ناراحت شویم. دو ماه به آغاز المپیک مانده و این فرصت زیادی است که باید کشتی‌گیران خودشان را به مرز آمادگی مطلوب برسانند. کادر فنی تیم ملی هنوز هیچ کشتی‌گیری را به طور صددرصد برای المپیک ریو انتخاب نکرده است و در حال حاضر باید فقط به فکر انجام تمرینات مناسب برای شرکت در المپیک باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته