دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیشکسوت پرسپولیس: مساوی برابر الدحیل گره‌گشا نیست/ رقابت با تیم‌های عربی نابرابر است

پیشکسوت پرسپولیس: مساوی برابر الدحیل گره‌گشا نیست  رقابت با تیم‌های عربی نابرابر است
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: مساوی برابر الدحیل گره‌گشای پرسپولیس نیست و با برتری مقابل الدحیل عملاً شرایط نماینده کشورمان برای صعود به مرحله بعدی بسیار بهتر خواهد شد.
کد خبر : 870799

محمود شافعی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار پرسپولیس با الدحیل قطر اظهار کرد: بسیار بازی سختی در انتظار نماینده کشورمان است. شرایط تیم‌های عربی به‌خصوص حریفان عربستانی و قطری تغییر کرده و آنها با استخدام ستاره‌های مطرح دنیا به رقبایی بسیار قدرتمند مبدل شده‌اند که شکست دادن چنین حریفانی واقعاً کار دشواری است و عزمی دوچمدان را می‌طلبد. بازی‌ها از حالت رقابت منصفانه خارج شده و به رقابتی نابرابر تغییر یافته که باید در مصاف با تیم‌هایی که هزینه‌های بالایی کرده‌اند و می‌خواهند در اینده کیفیت فوتبال ملی‌شان را بالاتر ببرند، آمادگی بیشتری داشت.

احتمال شکست الدحیل وجود دارد

وی ادامه داد: پرسپولیس در بازی اول مقابل النصر عربستان مغلوب شد و چون تیم‌های اول گروه ها صعود می‌کنند و سه تیم برتر از پنج تیم دوم گروه‌ها جواز صعود می‌گیرند پس پرسپولیس باید برابر الدحیل به دنبال پیروزی باشد چون تساوی مسیر صعود را سخت‌تر می‌کند. پرسپولیس یک بازی با النصر در عربستان دارد و برای صدرنشین شدن کارش خیلی سخت‌تر است. الدحیل ستاره‌های مطرحی دارد ولی قبل از این به پرسپولیس باخته و این بار هم احتمال شکستش وجود دارد چون در بازی اول مقابل استقلال تاجیکستان متوقف شد و در لیگ ستارگان قطر هم چهارم است. مساوی گره‌گشای پرسپولیس نیست و با برتری مقابل الدحیل عملاً شرایط نماینده کشورمان برای صعود به مرحله بعدی بسیار بهتر خواهد شد. امیدوارم وحید امیری همانند مهدی ترابی بتواند به بازی برسد و جای خالی میلاد سرلک هم حس نشود. اگر بازی از حالت عادی خارج نشود با تدبیر یحیی گل‌محمد برتری مقابل الدحیل دور از دسترس نیست.

جای خالی مهاجم رأس پرسپولیس مشهود است

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد اینکه سرخپوشان ایران با فقدان مهاجم هدف مواجه بوده‌اند و جذب نبیل باهویی می‌تواند مشکل تیم را رفع کند، عنوان کرد: در ترکیب پرسپولیس جای خالی مهاجم رأس کاملاً مشهود است ولی مشکل بیشتر تیم در خلق موقعیت بوده و هافبک‌های تیم برای ایجاد موقعیت، عملکردی که باید را نداشته‌اند. وقتی موقعیت بر روی دروازه حریفان به اندازه لازم نیست، طبیعتاً نباید انتظار داشته باشیم تا گل‌های زیادی به ثمر بنشیند. نبیل باهویی به تیم پیوسته ولی هنوز به بازی گرفته نشده و مشخص نیست این مهاجم سوئدی در چه شرایطی است. باید امیدوار بود تا مسئولیت گلزنی را دیگر نفرات بر عهده بگیرند چون باهویی مدتی در تیمی بازی نکرده و از شرایط مسابقه به دور است. هماهنگی لازم را با پرسپولیس ندارد چون هنوز به مرز آمادگی نرسیده است.

پرسپولیس تحت تأثیر النصر قرار گرفت

شافعی خاطرنشان کرد: بازی با النصر چند زاویه داشت. مباحث حاشیه‌ای بیش از اندازه مطرح شده بود و بازیکنان تیم تحت تأثیر نام رونالدو، مانه و اوتاویو قرار داشتند. طبیعی است در چنین شرایطی بازیکنان از لحاظ روحی نمی‌توانند در شرایط همیشگی باشند. دو کارت زرد بی‌مورد میلاد سرلک که اولی به خاطر گرفتن توپ با دست بعد از زمین خورد و دومی خطای بچه‌گانه روی رونالدو بود به النصر کمک کرد تا برنده بازی شود. او به‌عنوان هافبک وسط به شکلی بازی می‌کند که یا مرتکب خطا می‌شود یا بر روی او خطا می کنند. سرلک باید به دنبال طراحی حملات تیم باشد و خود را اسیر درگیری‌هایی نکند که به نفع تیم نیست. در بازی با الدحیل هم جای خالی او باید به درست پر شود تا نتیجه خوبی برای پرسپولیس رقم بخورد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته