دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1402 - 09:19

انگلیس به اوکراین مستشار نظامی اعزام می‌کند

انگلیس به اوکراین مستشار نظامی اعزام می‌کند
وزیر دفاع انگلیس می‌گوید این فرصت برای لندن وجود دارد که به نیرو‌های اوکراین، در داخل خاک این کشور آموزش‌های نظامی لازم را ارائه دهد.
کد خبر : 870769

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس از قصد دولت لندن برای اعزام مستشاران نظامی به اوکراین برای آموزش نیرو‌های این کشور در جنگ با روسیه خبر داد.

این در حالی است که هم‌اکنون نیز نیرو‌های نظامی اوکراین در انگلیس و سایر کشور‌های غربیِ متحد کی‌یف، در حال آموزش دیدن هستند.

تا امروز، انگلیس و متحدانش از حضور نظامی رسمی در اوکراین پرهیز کرده‌اند تا خطر تقابل مستقیم با روسیه را کاهش دهند.

در طول سال میلادی گذشته، انگلیس دوره‌های آموزشی پنج هفته‌ای را به حدود ۲۰ هزار نظامی اوکراینی ارائه داد و قصد دارد همین تعداد را در آینده آموزش بدهد.

اما اکنون شاپس می‌گوید فرصت آموزش دادن نیرو‌های کی‌یف در داخل خاک اوکراین به ویژه غرب این کشور فراهم است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های نظامی انگلیس به وعده خود مبنی بر دایر کردن کارخانه‌های اسلحه سازی در اوکراین عمل کنند به ویژه آنکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده که قصد دارد با کمک کارخانه‌های تسلیحاتی شرکای غربی، صنایع دفاعی کشورش را به یک هاب نظامی بزرگ تبدیل کند.

روز گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس، در مصاحبه با هفته‌نامه سیاسی «هاوس» به این نکته اذعان کرد که ادامه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، دشوار و دردناک است.

کلورلی با بیان اینکه موضع دولت انگلیس در مورد این موضوع قاطع است، افزود که خستگی ناشی از جنگ وجود دارد و این یک «مسأله بزرگ» است.

با این حال وی مدعی شد: اما اگر تزلزل و لغزش پیدا کنیم، کار فقط سخت‌تر و دردناک‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته