دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1402 - 16:28

تأکید شرکت‌کنندگان در «فرمت مسکو» بر ممانعت از ورود دوباره آمریکا به افغانستان

تأکید شرکت‌کنندگان در «فرمت مسکو» بر ممانعت از ورود دوباره آمریکا به افغانستان
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت: در نشست فرمت مسکو بر ممانعت از ورود دوباره ‎آمریکا و توجه به پاسخگوسازی آن در مورد خسارت های ۲۰ سال اشغالگری تأکید شد.
کد خبر : 870684

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در نشست فرمت مسکو در ‎کازان روسیه با اشاره به نقش مخرب آمریکا بر ابتکارات منطقه‌ای و تشکیل گروه تماس منطقه‌ای تاکید داشتم؛ راه حل اساسی که مورد اتفاق نظر همه حاضران در اجلاس بود.

وی ادامه داد: ضمن ارج نهادن بر اقدامات دولت سرپرست در مقابله با گروه تروریستی ‎داعش و تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی بر لزوم پاسخگویی به دغدغه‌های مردم افغانستان و کشور‌های همسایه تاکید کردم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان تصریح کرد: همراهی و هم نظری شرکت کنندگان در فرمت مسکو بر ممانعت از ورود دوباره ‎آمریکا و توجه به پاسخگوسازی آن در مورد خسارت‌های ۲۰ سال اشغالگری بسیار قابل توجه بود.

کاظمی قمی نوشت: استقبال و همراهی کشور‌ها و دغدغه‌های مشترک، نویدبخش حرکت‌های امیدآفرین در آینده افغانستان بدون حضور بیگانگان بود؛ امید که به اقدام و عمل بینجامد.

براساس این گزارش، نشست موسوم به «فرمت مسکو» (۷ مهر) در شهر کازان روسیه با حضور نمایندگان روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، چین، هند، ایران و پاکستان برگزار شد.

از زمان روی کار آمدن طالبان تاکنون چندین بار نشست‌های فرمت مسکو به ابتکار روسیه و با هدف بررسی مسائل افغانستان برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته