دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرور وسواس فکری و عملی در «کام شیرین» شبکه دو

مرور وسواس فکری و عملی در «کام شیرین» شبکه دو
برنامه «کام شیرین» این هفته به موضوع وسواس در زندگی می‌‎پردازد.
کد خبر : 870650

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر حسین گلرخی در جدیدترین قسمت این برنامه به موضوع وسواس فکری و عملی خواهد پرداخت.

در واقع وسواس‌ها یا افکار وسواسی عبارت است از افکار، تصاویر و یا امیال ناخواسته و مزاحمی که فرد را مضطرب می‌کنند و اعمال وسواسی یا اجبار‌ها همان رفتار‌هایی است که شخص با قصد رهایی از افکار وسواسی و یا کاهش اضطرابش، انجام می‌دهد.

بیشتر مردم در بخش‌هایی از زندگی خود برخی از افکار یا اعمال وسواسی را تجربه می‌کنند، اما به این معنی نیست که همه ما تا حدی به اختلال OCD مبتلا هستیم. کسی که به اختلال وسواس مبتلاست چرخه وسواس و اجبارش آنقدر شدید است که وقت زیادی از او می‌گیرد و در انجام کار‌های روزمره زندگی او مشکل ایجاد کند.

«مثبت کام شیرین» این هفته به سؤالات مخاطبان پیرامون همین مسئله و دیگر موضوعات مطرح شده پاسخ خواهد داد.

کافه هفت ساله‌ها از دیگر آیتم‌های این برنامه است که به تجربه زوجین درباره مسائل گوناگون بعد از هفت سال زندگی مشترک اختصاص دارد؛ در بخش باشگاه مخاطبان هم کیانا شفیعی مجری این بخس، کتاب و فیلم‌های مرتبط با موضوع برنامه را معرفی می‌کند، همچنین به پیامک‌های پر تکرار مخاطبان هم اشاره خواهد کرد.

برنامه «کام شیرین» و «مثبت کام شیرین» کاری از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی و اجرای زهرا شوقی و امیر رضایی، از شنبه تا سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۸:۲۵ از این شبکه پخش شده و بازپخش آن هم روز بعد حوالی ساعت ۱۱ صبح است.

مخاطبان کام شیرین می‌توانند سوال، انتقاد و پیشنهادات خود را از طریق شماره ۳۰۰۰۰۲۱۷ با تیم تولید این برنامه در میان بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته