دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1402 - 13:47

دستغیب: جذب نیروی متخصص مهم‌ترین دغدغه دیوان محاسبات است

دستغیب: جذب نیروی متخصص مهم‌ترین دغدغه دیوان محاسبات است
رئیس دیوان محاسبات با اشاره به نقش این نهاد نظارتی در حل چالش‌های کشور، تأمین نیروی انسانی را از اصلی‌ترین دغدغه‌ها دانست و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی دیوان، افق مطلوبی را برای کادرسازی و جذب نیروی انسانی متخصص طراحی کرد.
کد خبر : 870639

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  سید احمدرضا دستغیب در جلسه با حسابرسان کل دیوان محاسبات با مهم عنوان کردن وظایف حسابرسان این نهاد نظارتی، اظهار کرد: حسابرسان دیوان محاسبات از ارکان مهم این نهاد محسوب می‌شوند و از این جهت نظرات تخصصی و کارشناسی آن‌ها می‌تواند به پیشبرد اهداف کمک کند.

وی توجه ویژه به تأمین نیروی انسانی را جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های دیوان محاسبات دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی دیوان محاسبات، یک افق مطلوب را برای کادرسازی و جذب نیروی انسانی متخصص طراحی کرد و حتماً بهترین افراد برای پایه‌گذاری این چشم‌انداز، همکاران این نهاد نظارتی هستند.

رئیس کل دیوان محاسبات با اشاره به نقش دیوان محاسبات در حل چالش‌های کشور،  دو نکته خطاب به حسابرسان این نهاد نظارتی بیان کرد: حسابرسان باید در بُعد نظارتی مراقبت کافی را به عمل آورده و کنترل‌های دائمی در تعاملات و ارتباطات با سایر دستگاه‌ها را لحاظ کنند و نکته بعد آنکه در تنظیم گزارش‌ها و جمع‌آوری داده‌ها نیز با دقت فراوان عمل کنند تا مواردی هرچند جزئی و کوچک هم مغفول نمانند.

دستغیب با ارزیابی آخرین تحولات فنی و تخصصی در زمینه حسابرسی دستگاه‌ها، تأکید کرد: دیوان محاسبات می‌تواند به پشتوانه کار کارشناسی و یافته‌های ارزشمند حسابرسانش نقش پیشگیرانه داشته و مانع از بروز بسیاری از انحرافات و تخلفات شود.

در این نشست، تعدادی از حسابرسان دیوان محاسبات نیز پیشنهاد‌ها و نظرات خود در حوزه‌های «تدوین سازوکارها»، «تأمین نیروی انسانی» و «نحوه ارائه گزارش‌ها» مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته