دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1402 - 13:28

مقانلو: واقعا نمی‌دانم در خصوص داوری چه بگویم/مداح: بازی آسیایی کم از جهانی نیست

مقانلو: واقعا نمی‌دانم در خصوص داوری چه بگویم مداح: بازی آسیایی کم از جهانی نیست
مربی تیم ملی تکواندو گفت: ملی پوشان جوان تکواندو در رقابت‌های هانگژو خوب عمل کردند به خصوص که آن‌ها در سه میدان مبارزه با حریف، تماشاگران و داوران در حال مبارزه بودند.
کد خبر : 870345

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید افلاکی مربی تیم ملی تکواندو مردان اظهار کرد: کسب ۸ مدال در هانگژو از سوی تکواندو کاران کم نیست و اگر داوری‌های بی عیب و نقصی داشتیم قطعا رنگ مدال‌های ما بهتر بود بخصوص که یکی جوانترین تیم‌های تکواندو را راهی بازی‌های آسیایی کردیم و با تیمی کم سن و سال و‌کم تجربه داشتن سه فینالیست بد نیست.

وی ادامه داد:هم کادر اجرایی فدراسیون و هم بازیکنان جوان و با انگیزه هستند و شک نکنید در آینده نزدیک از بازیکنانی که در این رقابت‌ها حضور داشتند بیشتر خواهید شنید، چون جوان و با انگیزه و جویای نام هستند.

افلاکی تصریح کرد:باید این واقعیت را پذیرفت که تکواندو در حال تغییر از نسلی به نسل دیگر است و با برنامه ریزی که آقای ساعی و کادر اجرایی فدراسیون و کادر فنی دارند آینده خوبی در انتظار این رشته همیشه افتخار آفرین خواهد بود، ولی در این دوره هم حتما طلا می‌گرفتیم، ولی داوران نگذاشتند.

مینو‌ مداح: بازی آسیایی کم از جهانی نیست

مینو‌ مداح با پایان مسابقات تکواندو زنان و دستیابی به دو مدال برنز با اشاره به سطح بالای این رقابت‌ها بیان کرد: بازی‌های آسیایی کم از بازی‌های جهانی ندارد و بسیاری از حریفان و رقبای ما در این رویداد در جهان صاحب عنوان و رنگ بسیار خوبی داشتند.

وی ادامه داد: با این وجود بسیاری از آن‌ها دور اول و دوم صعود نکردند و حذف شدند و در کنار آن‌ها تکواندوکارانی که چندان نشان جهانی نداشتند، توانستند مدال کسب کنند.

سرمربی تیم ملی بانوان با بیان اینکه هرچندتوقع بیشتری از تیم بانوان داشتم اظهار امیدواری کرد، در رویداد گران پری دختران بتوانند نتایج خوبی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

وی این نکته را مورد توجه قرار اد که هر رویدادی برای ورزشکار یک تجربه است و سخنانش را اینگونه ادامه داد: ورزشکاران ما نیز باید در این بازی‌ها حضور می‌یافتند، قرار نیست با یک باخت و اشتباه در بازی، حذف یا مورد ظلم قرار بگیرند.

مینو مداح نتیجه گرایی را سدی در رشد و ارتقا ورزشکاران دانست و گفت: بار‌ها دیده ام به خاطر نتیجه گرایی، ورزشکاران مان، پس از یک رویداد مورد توجه قرارنمی گیرند.

وی تصریح کرد: خدا را شاکریم که در فدراسیون تکواندو با وجود رییسی که خود عنوان دار واز قهرمانان بنام جهان است، نگاه متفاوت نسبت به قهرمانان و ورزشکارانی دارد و شرایطشان را درک می‌کند.

سرمربی تیم ملی تکواندو تصریح کرد، بچه‌های در مسابقات جهانی خوش درخشیدند، حتی در رویداد بعدی با توجه به نتایج آن رویداد انتظار دو مدال داشتیم که این اتفاق نیفتاد.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های تمامی تکواندو کاران کشورمان، کسب دو مدال برنز توسط بانوان ملی پوش کشورمان را مورد تقدیر قرار داد.

مینو مداح در پایان سخنانش برای برای کاروان ورزشی ایران، آرزوی موفقیت کرد و گفت: به عنوان یک ورزشکار از تمام کسانی که برای کشورمان مدال کسب کردند و باعث خوشحالی مردم شدند تشکر می‌کنم.

مقانلو:واقعا نمی‌دانم در خصوص داوری چه بگویم

بیژن مقانلو در مورد نتایج تکواندوکاران اظهار کرد: همه دیدند در مسابقه فینال آرین بار‌ها ضربه زد و امتیاز گرفت و داوران پاک کردند همین داور وسط عربستانی سر مسابقه مهران هم همین اشتباه را کرد و بی دلیل به بچه‌ها اخطار می‌داد واقعا تعجب می‌کنم، این‌ها فینال بازی قبل بانوان بین چین و کره جنوبی را هم نماینده کره جنوبی را بازاندند  به هر حال میزبانند و از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را می‌برند.

وی ادامه داد: میزبان در چند جا ضعیف عمل کرد یکی اینکه میزبان مکان خوبی را برای رقابت‌های تکواندو انتخاب نکرد و مهمتر اینکه بسیاری از مربیان جدای از مسافت زیاد به انتخاب داوران هم اعتراض داشتند و عنوان می‌کردند برخی داوران الان دو سال است در هیچ رویدادی نبودند چطور ممکن است برای چنین مسابقه مهمی آنهم در سطح جهانی انتخاب شوند.

سرمربی تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد:حقمان طلا بود، اما داوران نگذاشتند، ولی اصلا از عملکرد بچه‌ها ناراضی نیستم آن‌ها با تمام وجود مبارزه کردند و اصلا پا پس نکشیدند بخاطر همین از این به بعد به رقابت‌های گرند پری فکر می‌کنیم که در پیش داریم، ولی این نوع داوری‌ها به تکواندو صدمه خواهد زد.

مقانلو در خاتمه گفت: اهمیت کسب امتیاز این رقابت‌ها و در پیش بودن مسابقات کسب سهمیه باعث شد تا کشور‌ها با بهترین‌های خود بیایند، ولی در میان این همه قهرمان المپیک و جهان و رنکینگ دار عملکرد تیم ملی پسران رضایت بخش بود و به بچه‌ها خدا قوت می‌گویم.

اصغر رحیمی: نوع برگزاری و داوری با روح بازی‌ها منافات دارد

اصغر رحیمی سرپرست و مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو عنوان کرد:مرتبط بودن امتیازات بازی‌های آسیایی در کسب سهمیه المپیک پیش رو تاثیر بسیاری بر حساسیت و کیفیت برگزاری چنین مسابقاتی گذاشت و طبیعی است هر چقدر هم این حساسیت بالاتر برود انتظار حضور داوران خوب و بی نقص بودن سیستم الکترونیکی داوری را داریم، ولی متاسفانه اینگونه نبود.

وی تصریح کرد:ما با نفراتی جوان‌و با میانگین سنی بسیار پایین راهی بازی‌های آسیایی شدیم که خیلی هایشان تازه دو سال است از نونهالان آمدند بزرگسالان، ولی در مسابقات دیدیم جنگنده و با انگیزه ظاهر شدند و از این بابت ناراحت هستیم اینکه جوانترین تیم را ببرید بازی‌های آسیایی که در خود از کشور‌های مختلف قهرمان جهان و المپیک دارد و سه تا فینالیست داشته باشید عملکرد بدی نیست و قطعا اگر داوری‌ها عادلانه بود رنگ مدالمان بهتر بود، چون ما پس از سال‌ها حضور در میادین ورزشی می‌دانیم اشتباهات داوری حزئی از ورزش است، ولی این دیگر اشتباهات داوری نبود.

مدیر فنی تیم‌های ملی تصریح کرد:البته انتظارات ما از تیم ملی بانوان بیشتر بود و قطعا پس از بازگشت به تهران در این باره جلسه گذاشته و تصمیمات تازه‌ای خواهیم گرفت.

رحیمی که خود تجربه سرپرستی کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی و المپیک را دارد در خصوص میزبانی این رقابت‌ها گفت: ببینید هدف از برگزاری بازی‌های آسیایی و المپیک مشارکت و در کنار هم بودن ورزشکاران و افزایش دوستی است، اما مگر میشود شما بگوییم فلان شهر میزبان است بعد محل مسابقاتشان چند ده کیلومتر خارج از شهر باشد تازه چینی‌ها در برگزاری بازی‌ها خوب عمل می‌کنند و یا برای گرفتن طلا هر ناداوری داشته باشید.

یوسف کرمی: بچه‌ها به رغم جوانی خوب عمل کردند

یوسف کرمی عضو اسبق تیم ملی تکواندو کشورمان و سرمربی تکواندو  پاکستان  از صبح امروز در کنار کادر فنی و هم تیمی‌های سابق خود هادی ساعی، فرزاد عبدالهی، مجید افلاکی و... حضور داشت و از نزدیک ضمن تماشای  مسابقات ملی پوشان کشورمان، آن‌ها را  تشویق کرد.

وی پس از مصاف آرین سلیمی و حریف چینی اش با مثبت ارزیابی کردن عملکردن تیم‌های ملی بانوان و آقایان حاضر در هانگژو اظهار داشت: سطح این مسابقات  بسیار بالاست و ورزشکاران عنوان داری در آن شرکت کرده اند.

وی با اشاره به نتایجی که بانوان تکواندو کارمان در این رویداد بزرگ به دست آوردند بیان کرد: نتیجه‌ها می‌بایست  بررسی و اختلاف باخت‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد، اختلاف نتایج بسیار اندک است، می‌توان مشکلاتی که وجود دارد رفع کرد تا ملی پوشان تکواندو کشورمان در  رویداد‌های آتی  قوی‌تر ظاهر شوند.

سرمربی تیم ملی پاکستان در بخش دیگری از سخنانش از تکواندوکارانی ایرانی به عنوان ورزشکارانی توانمند یاد کرد و گفت: بچه‌های ما به لحاظ فنی، تکنیکی و تاکتیکی  در شرایط خوبی قرار دارند، اما باید برروی مهارت‌های ذهنی شأن بیشتر کارکنند تکواندو فقط داشتن آمادگی بدنی و تکنیک نیست.

وی با قدرتمند توصیف کردن حریفان آرین سلیمی متذکر شد: این ورزشکار جوان کشورمان مسابقات سختی را با خریفان بسیار قدرتمندی پشت سر گذاشته  و  حتما باتلاش  آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی پاکستان در خصوص وضعیت تکواندو کاران پاکستانی گفت: پیشرفت خوبی صورت گرفته، اما چون کسب مدال صورت نگرفته این تغییرات به چشم نمی‌آید، ولی باید تلاش بیشتری کنند بخصوص که الان تکواندو جهان مورد توجه همه کشور‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته