دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حجت‌الاسلام خسروپناه: کمک خیرین به علم کشور مهم‌تر از سایر حوزه‌هاست

حجت‌الاسلام خسروپناه: کمک خیرین به علم کشور مهم‌تر از سایر حوزه‌هاست
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کمک خیّرین در علم کشور خیلی مهم‌تر از حوزه‌های دیگر است، چراکه اگر علم مورد توجه قرار گیرد خیلی از مسائل حل می‌شود.
کد خبر : 870267

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در سیزدهمین نشست مجمع عمومی خیرین کشور که با حضور اعضای هیئت امناء، شورای مرکزی، هیئت مدیره و مدیران شعب استانی این مجمع در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» اظهار کرد: در این آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ» مخاطبش حاکمیت است حکومت باید به عدل عمل کند و «الْإِحْسانِ» مخاطبش خیرین است.

وی اضافه کرد: اینگونه مشخص می‌شود که خداوند می‌خواهد نکته‌ای بگوید، چر اکه بر مبنای این آیه عدل تنها برای حکومت‌داری کافی نیست، چون عدل به معنای تساوی نیست باید حق را به حق‌دار رساند، این معنا اگر به دلایل طبیعی و تکوینی تحقق پیدا نکند و افرادی احتیاجاتی داشته باشند مردم و خیّرین باید به این افراد کمک کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید با نقش خیّرین در آموزش گفت: کمک خیّرین در علم کشور خیلی مهم‌تر از حوزه‌های دیگر است -البته آن‌ها هم مهم هستند-، اما کمک به علم کلیدی‌تر است، چراکه اگر علم مورد توجه قرار گیرد خیلی از مسائل حل می‌شود.

خسروپناه گفت: هر کاری از دست شورای عالی انقلاب فرهنگی برآید برای تقویت خیّرین کشور تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنیم، اگر نیاز به سند بود یا خلأ راهبری و راهبردی داشتید اعلام کنید تا ما آن‌ها را حل کنیم. گروهی را تشکیل دهید تا سند راهبری و راهبردی خیّرین را تدوین کنند و ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه سیاست‌ها به قانون تبدیل شود ارتباط شورای عالی انقلاب فرهنگی با مجلس، شورای نگهبان و سایر نهاد‌ها باید در وضعیت خوبی قرار دارد، البته ممکن است که در مواردی با مجلس اختلاف نظراتی داشته باشیم، اما در حالت کلی هماهنگی و تعامل وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته