دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون حقوق بشر وزارت دادگستری:

آماده همکاری با سازمان امور دانشجویان هستیم

آماده همکاری با سازمان امور دانشجویان هستیم
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی، وزارت دادگستری رابط قوه قضائیه، دولت و مجلس و بالعکس است؛ لذا آماده همکاری با سازمان امور دانشجویان هستیم.
کد خبر : 870138

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عسکر جلالیان با تمجید از مجموعه وزارت علوم و درایت وزیر برای این باور که دانشجویان را بخشی از خانواده می‌دانند، گفت: از وزیر محترم علوم، رئیس این سازمان نعیمی و دیگران برای عنوان شعار این جشنواره که می‌گوید " ما یک خانواده‌ایم و هم‌سرنوشتیم" سپاسگزاریم. این شعار به نوعی شعار جهانی حقوقی‌هایی‌ست که نگران سرنوشت بشر هستند.

وی افزود: در حقوق به ویژه حقوق بین‌الملل ایجاد هم‌زیستی مسالمت‌آمیز هدف بود، پس از آن در حقوق بین‌الملل کلاسیک حرف از همکاری می‌زند، اما در حقوق بین‌الملل نوین می‌گوید باید با هم تعامل مبتنی بر مسئولیت داشته باشیم؛ یعنی از هم‌زیستی و همکاری فراتر می‌رود. 

جلالیان ادامه داد: این که ملت‌ها و دولت‌ها باید با هم هم‌زیستی مسالمت‌آمیز توام با همکاری و تعامل و مسئولیت‌پذیری داشته باشند برگرفته از تعالیم اسلام است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری تصریح کرد: این نگاه مسئولیت پذیری با نگاه علمی، سیاسی که در اندیشه اداره امور است و البته نگاه ارزشی قابل استناد است.

وی افزود: هر یک از ما نسبت به هم مسئولیم و این نگاه که مسائل اطراف ما به ما یا دیگری مربوط نیست، با تعالیم اسلام هم‌خوانی ندارد. 

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری با اشاره به این که ما باید یک خانواده باشیم تا بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم، اظهار کرد: ما باید حس مسئولیت پذیری را تقویت کنیم تا شالوده هر برنامه‌ای که در این مسیر طراحی می‌شود بر پایه مسئولیت‌پذیری باشد.

وی با بیان این نکته که تحقق وجوه مختلف سلامت بر مبنای دانش و آگاهی‌ست، اذعان داشت: برای پایدار کردن سلامت با هر نگاهی باید دانش‌مدار و بر پایه فرآیند علمی باشد. 

جلالیان گفت: همه آن چه از آن تحت عنوان سلامت یاد می‌شود لینک دیگری دارد و آن قانون است. یعنی تمام مواردی که مسئولیت پایه آن و دانش، تخصص و علم روز ابزار آن است، اگر بر اساس قانون شکل نگیرد نمی‌توان از آن به آن‌چه مد نظر است دست پیدا کرد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: قانون باید مراعات شود و جرم و مجازات هر دو باید قانونی باشد. هیچ جرم و تخلفی نباید بدون جریمه بماند.

وی ادامه داد: یکی از شاهراه‌های اصلی تامین سلامت و تضمین سلامت عمل به قانون است. هر قدر از قانون، آئین‌نامه و مقرارت تخطی کنیم یا فاصله بگیریم به همان اندازه سلامت خودمان آسیب می‌زنیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع قانون، پیشنهاد می‌شود تا یکی از محور‌های اصلی طراحی شما در این جشنواره قانون مداری و احساس مسئولیت در چارچوب قانون مخصوصا در حوزه فراملی باشد. 

وی افزود: یکی از مسئولیت‌های ما انتقال مجرمین و تبادل زندانیان است. درصد بالای گرفتاری ما در این خصوص این است که شهروند ما یا حقوق داخلی آن کشور را نمی‌داند یا رعایت نمی‌کند که باعث چانه‌زنی دیپلماتیک می‌شود، بنابراین عدم عمل به قانون و بی‌توجهی نسبت به آن باعث آسیب به سلامت فرد و اطرافیانش می‌شود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی، وزارت دادگستری رابط قوه قضائیه، دولت و مجلس و بالعکس است؛ لذا آماده همکاری با سازمان امور دانشجویان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته