دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دیدار مدیران شهری با مادر شهیدان والامقام میرعلی‌اکبری

دیدار مدیران شهری با مادر شهیدان والامقام میرعلی‌اکبری
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، شهردار منطقه ۷تهران و مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران با حضور در منزل شهیدان میرعلی‌اکبری با مادر این شهیدان دیدار کردند.
کد خبر : 870113

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امین توکلی زاده (معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران)، نصرالله آبادیان (شهردار منطقه ۷تهران) و غلامعباس کیانی (مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران) با حضور در منزل شهیدان میرعلی‌اکبری با مادر این شهیدان دیدار کردند. در دیدار مدیران شهری شهردار تهران با مادر شهیدان میرعلی‌اکبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد، مادر شهیدان میرعلی‌اکبری از زندگی‌نامه این شهیدان والامقام صحبت کرد.

مادر شهیدان میرعلی‌اکبری حالا ۸۳ ساله است و با کوله‌باری از خاطرات فرزندان و همسرش روزگار می‌گذراند. هرچند سن و سال او کمی گرد و غبار بر حافظه‌اش نشانده است اما هنوز خوب روزهایی را به خاطر دارد که برای راهپیمایی و شرکت در تظاهرات انقلابی با پای پیاده مسیر طولانی را طی می‌کرد و شب با پاهای تاول‌زده به خانه باز می‌گشت. این مادر اگر بیشتر از فرزندانش جهاد نکرده باشد کمتر از آنان هم در جهاد انقلابی مشارکت نداشته است. «سیّد مجتبی» فرزند ارشد خانواده میرعلی‌اکبری، زمانی که انقلاب شروع شد، در دانشگاه شیراز، دانشجوی پزشکی (داروسازی) بود. دعوتنامه دانشگاه آمریکا را رد کرد. فعّالیت‌های انقلابی خود را در مسجدالرسول محلّه مجیدیّة جنوبی آغاز کرد و منزل را به پایگاه بسیج تبدیل کرد.

سیّد مجتبی از دانشجویان پیرو خط امام بود و در تسخیر لانه‌های جاسوسی آمریکا شرکت داشت؛ با شروع جنگ تحمیلی، او به گیلان غرب اعزام شد و به خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در سن ۲۳ سالگی به شهادت رسید. «سیّد محمود» که طبع و ذوق شاعری نیز داشت.

در اوج جوانی در راستای بیرون کردن دشمن متجاوز، از خاک پاک میهن اسلامی، در عملیّات «بیت المقدس» شرکت کرد و در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ به شهادت رسید. سید محمود و سید مجتبی به فاصله ۵ روز از هم در یک عملیات به شهادت رسیدند. «سیّد محمّدرضا» نیز پزشکی خوانده بود، او بارها در خطوط مقدم جبهه مجروح شد؛ پاسداری بلند همّت بود و بالاخره در پنجم مرداد ۱۳۶۷ در واپسین روزهای جنگ، حین عملیات «مرصاد» به شهادت رسید. محمدرضا متأهل بود و از ازدواج او دختری به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته