دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«میراث مقدس» شبکه دو به ایستگاه پنجم رسید

«میراث مقدس» شبکه دو به  ایستگاه پنجم رسید
«جشنواره فیلم‌های داستانی کوتاه» شبکه دو با عنوان «میراث مقدس» در پنجمین روز هفته دفاع مقدس سه فیلم کوتاه داستانی پخش می‌کند.
کد خبر : 870082

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پنجمین قسمت این برنامه فیلم‌های کوتاهی همچون «جبران می‌کنم»، «.. و دیگر هیچ نبود» و «شهیدانه زیستن (حسرت)» پنجم مهر ساعت ۲۱:۱۰ روانه آنتن خواهد شد.

فیلم کوتاه «جبران می‌کنم» برشی واقعی از روز دوم عملیات بدر در اسفند ۱۳۶۳ است. زمانی که دشمن با بمباران شیمیایی حمله سختی به ایران می‌کند و فرماندهان دستور عقب‌نشینی می‌دهند. نوجوان رزمنده‌ای در عملیات حضور دارد که باید خود را به سایر رزمندگان برساند، اما در راه به رزمنده مجروحی برخورد می‌کند.

مجروح از او کمک می‌خواهد و نوجوان هم به او کمک می‌کند. وقتی عراقی‌ها به آن‌ها می‌رسند. مجروح در جبران کمک رزمنده خود را مقابل گلوله‌های دشمن قرار می‌دهد و رزمنده نجات می‌یابد. محمد احمدیان همان نوجوان است که اکنون از راویان جنگ است. نویسندگی و کارگردانی این اثر را جمال احمدی و تهیه‌کنندگی آن را اشرف شاه‌حسینی و پیام تاجی به عهده دارند. پوریا عابدینی، خلیل حیدری صدر و علی علی محمدی در این فیلم کوتاه به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

فیلم داستانی «.. و دیگر هیچ نبود» به نویسندگی و کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، روایتی متفاوت از عملیات تفحص شهدا را به تصویر می‌کشد. داستان از جایی آغاز می‌شود که یک رزمنده و سرباز عراقی در میان مین‌ها گرفتار شده‌اند، سرباز عراقی از صدام آسیب دیده و اکنون فراری است. رزمنده نیز پشت عکس امام خمینی (ره) آدرس جایی که سرباز عراقی به دنبال آن است ترسیم می‌کند، اما هر دو به دست عراقی‌ها شهید می‌شوند. سال‌ها بعد، جسد سرباز عراقی به واسطه عکس امام که همراه اوست، به عنوان شهید گمنام از دل خاک بیرون می‌آید. در این فیلم هنرمندانی همچون محمد عفراوی، سپهر حیدری‌نژاد، نصرت شاه‌نظری، محمدمهدی شیخ‌صراف و محمدعلی چمیگو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم داستانی کوتاه «شهیدانه زیستن» در هر قسمت برشی کوتاه از زندگی یک قهرمان را روایت می‌کند که عنوان این قسمت «حسرت» است. این اثر به کارگردانی امیرحسین نوروزی، تهیه‌کنندگی پژمان لشکری‌پور و امیرحسین نوروزی و نویسندگی یاسر انتظامی، نوید سالاری مقدم و اردلان عاشوری در سازمان هنری رسانه‌ای اوج و بسیج صدا و سیما تهیه و تولید شده و برگرفته از خاطره همسر شهید ایوب بلندی است. جانباز ایوب بلندی در سال ۱۳۸۰ بر اثر جراحات ناشی از جنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در این فیلم نسرین نکیسا، سعید بحرالعلومی، حنانه احمدی، حامد محمودی و آیسان حداد به ایفای نقش می‌پردازند.

پنجمین قسمت «میراث مقدس» به مناسبت ارج نهادن ایام دفاع مقدس با عناوین «جبران می‌کنم»، «.. و دیگر هیچ نبود» و «شهیدانه زیستن (حسرت)» چهارشنبه پنجم مهر ساعت ۲۱:۱۰ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعات ۲:۱۵ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶:۲۰ خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته