دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1402 - 16:17
پیش از سفر به ژوهانسبورگ؛

قالیباف: عضویت ایران در بریکس از جهت سیاسی و اقتصادی بسیار موثر است

قالیباف: عضویت ایران در بریکس از جهت سیاسی و اقتصادی بسیار موثر است
رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به آفریقای جنوبی گفت: عضویت ایران در بریکس از جهت سیاسی و اقتصادی و موقعیت جغرافیای سیاسی ما بسیار موثر است.
کد خبر : 869979

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به آفریقای جنوبی گفت: گفت‌وگو بین کشور‌های بریکس و آفریقای جنوبی انجام خواهد شد، رویکردی که مجمع نهم بریکس در پیش دارد هم رویکرد چندجانبه گرایی و هم  توسعه روابط بین کشور‌های آفریقایی و بریکس موضوعیت دارد.

وی افزود: این فرصت بسیار مناسبی است که هم با کشور‌های آفریقایی که در این مجمع شرکت می‌کنند ارتباط برقرار و هم برای توسعه روابط پارلمانی تلاش کنیم.  

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عضویت ایران در بریکس هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی و موقعیت جغرافیای سیاسی ما بسیار موثر است.  

قالیباف عنوان کرد: ۳ عضو از ۵ عضو اصلی بریکس از جهت جغرافیایی بسیار مهم هستند. با فرصت‌هایی که ما در زمینه انرژی، ترانزیت و حمل و نقل داریم انشالله پیوستن ما به بریکس بتواند در توسعه روابط همسایگان و هم منطقه‌ای و بین المللی کمک کند. امیدواریم این سفر بتواند روابط پارلمانی بین المللی را بیش از پیش توسعه دهد.  

رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه شنبه، ۴ مهر) در رأس هیئتی پارلمانی با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس، سید احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور به منظور شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، تهران را به مقصد آفریقای جنوبی ترک کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته