دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1395 - 14:27

نشست بین‌المللی صلح فلسطین 14 خرداد برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که نشست صلح بین‌المللی پاریس به منظور از سرگیری روند صلح خاورمیانه، در سوم ماه ژوئن (14 خرداد) برگزار می‌شود.
کد خبر : 86994

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، وب‌سایت شبکه الجزیره اعلام کرد: جان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه بعد از دیدار با جان کری، همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست ائتلاف ناتو اعلام کرد که نشست صلح بین‌المللی پاریس به منظور از سرگیری روند صلح در خاورمیانه در سوم ماه ژوئیه برگزار می‌شود.


از سوی دیگر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که وی در زمان تعیین شده در نشست پاریس شرکت خواهد کرد.


وی افزود: «نمی‌توان مذاکرات صلح را تحمیل کرد بلکه طرفین فلسطینی و اسرائیلی باید در خصوص آمادگی خود برای مذاکرات تصمیماتی اتخاذ کنند.»


کری تصریح کرد که وی به همراه فرانسوی‌ها و مصری‌ها و کشورهای عربی با حسن نیت تلاش خواهد کرد تا به راهکاری دست یابد که طرفین را برای بازگشت به مذاکرات کمک کند.


پیشتر فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از تعویق زمان برگزاری نشست صلح خبر داده بود که قرار بود اواخر ماه میلادی جاری برگزار شود. تعویق در برگزاری مذاکرات به دلیل نبود امکان حضور کری در روز 30 ماه مه میلادی (10 خرداد) اعلام شد.


بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو پیشتر در جریان دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه در قدس مجددا بر مخالفت خود با طرح فرانسه تاکید کرد و مذاکرات مستقیم میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را تنها راه دستیابی به صلح واقعی دانست.


پیش‌بینی می‌شود در نشست صلح پاریس نمایندگانی از 20 کشور حضور یابند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته