دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1402 - 10:28

وزارت اقتصاد مکلف به فراهم‌کردن بستر سرمایه‌گذاری در طرح‌های ارزآوری شد

وزارت اقتصاد مکلف به فراهم‌کردن بستر سرمایه‌گذاری در طرح‌های ارزآوری شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند تا نسبت به فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری عموم مردم در طرح‌های دارای بازدهی و ارزآوری بالا اقدام کند.
کد خبر : 869861

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۴ مهر) مجلس شورای اسلامی،  بند‌های (پ) و (ت) ماده ۳  لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر اساس آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند تا نسبت به فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری عموم مردم در طرح‌های دارای بازدهی و ارزآوری بالا اقدام کند.

پ- وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری عموم مردم در طرح (پروژه)‌های دارای بازدهی و ارزآوری بالا را در قالب عرضه عمومی سهام شرکت سهامی عام طرح (پروژه) و همچنین انتشار اوراق بدهی (ارزی-ریالی) فراهم آورد و نسبت به رفع موانع تأمین مالی بخش خصوصی از جمله از طریق انتشار اوراق بدهی (ارزی - ریالی) اقدام کند.

ت- بانک مرکزی مجاز است ضمن اعطای مجوز به بانک‌ها برای انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار خاص به‌منظور تأمین مالی  طرح (پروژه)‌ها و ابلاغ دستورالعمل انتشار اوراق مذکور به شبکه بانکی، سقف مبلغ ریالی قابل انتشار این اوراق را تا پایان فروردین ماه هر سال تعیین و اعلام کند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند «ث» ماده ۳ را مراعا گذاشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته