دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«سوسک آبی» دی‌سی زیر دست و پا له شد!

«سوسک آبی» دی‌سی زیر دست و پا له شد!
اکران فیلم سینمایی «بلوبیتل» به پایان رسید و باتوجه به فروش ناامیدکننده‌ای که داشت، این اثر به کم‌فروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی تبدیل شد.
کد خبر : 869793

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا کاظمی_ اکران فیلم سینمایی «بلوبیتل» یا «سوسک آبی» (Blue Beetle) در حالی رسماً به پایان رسید که این اثر در نهایت توانست رقم ۱۲۳ میلیون دلار در گیشه کسب کند و به این ترتیب شکست دیگری را در گیشه به کمپانی دی‌سی تحمیل کند.

این فیلم که به کارگردانی آنجل مانوئل سوتو ساخته شده است، داستان پسر نوجوانی را روایت می‌کند که به وسیله حمله یک سوسک الکترونیکی تبدیل به شخصیت «سوسک آبی» می‌شود. اما خلق این کاراکتر جدید اصلا به مذاق طرفداران آثار کمیکی خوش نیامده و عدم استقبال از این فیلم در سینماها، نشان می‌دهد که دی‌سی با وجود اینکه تمام دنیای سینمایی خود را تغییر داده و از ابتدا ریل‌گذاری کرده است، همچنان راه را اشتباه می‌رود و شکست‌های تجاری را یکی پس از دیگری تجربه می‌کند.

در طول ماه‌های اخیر دو پروژه «فلش» (The Flash) و «شزم؛ خشم خدایان» (Shazam! Fury of the Gods) آثار دیگری از این کمپانی پر کار بودند که آن‌ها نیز چیزی جز شکست عاید دی‌سی نکردند و به ابرقهرمان‌هایی بازنده تبدیل شدند. آن هم در حالی که برای این سه فیلم نزدیک به یک میلیارد دلار (با هزینه تبلیغات و کار‌های پس از تولید) هزینه شد و این ابرقهرمان‌ها نتوانستند با جذب مخاطب، این هزینه‌ها را جبران کنند.

فیلم سینمایی «سوسک آبی» در حالی با گیشه ۱۲۳ میلیون دلاری به کار خود پایان داد که این اثر از روز افتتاحیه اکرانش با حواشی متعددی مواجه شد و از همان روز می‌شد حدس زد که نباید انتظار ویژه‌ای از آن داشت. «بلوبیتل» در اکران افتتاحیه به فروش ۲۵ میلیون دلاری رسید، رقمی که در میان آثار ابرقهرمانی که در سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بودند، کاملاً ناچیز است و این فیلم را به یکی از آثار قعرنشین در جدول فروش اکران افتتاحیه آثار دی‌سی، تبدیل کرد.

حالا، اما این فیلم که در اکران افتتاحیه در این جدول از آخر در رتبه دوم قرار داشت، رقیب دیگر خود را پشت سر گذاشت و در پایان اکرانش توانست به کم‌فروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی (DCEU) تبدیل شود. دومین فیلم شکست خورده در زمینه فروش هم قسمت دوم «شزم» است که چند ما پیش اکران آن انجام شد و به این ترتیب سال ۲۰۲۳ به یکی از بدترین سال‌های این کمپانی تبدیل شد.

«سوسک آبی» دی‌سی زیر دست و پا له شد!

شکست بعدی، «آکوامن ۲»

باوجود اینکه این شکست‌های پیاپی تاحدودی قابل پیش‌بینی بود، اما مدیران دی‌سی امیدوار بودند با آغاز اکران قسمت جدید فیلم اختصاصی شخصیت «آکوامن» با عنوان «آکوامن و پادشاهی گمشده» (Aquaman and the Lost Kingdom) کمی از فشار این شکست‌ها کاسته شود، اما بازخورد‌های بد از تیزر‌های اولیه اثر و نظرات منفی نسبت به کلیت اثر، شرایط را برای این فیلم نیز بسیار دشوار کرده است.

از طرف دیگر حضور امبر هرد در این فیلم یکی دیگر از نقطه ضعف‌های اثر به حساب می‌آید. بازیگر سابقاً محبوب هالیوود که در دادگاه پرحاشیه جدایی‌اش از جانی دپ محکوم شد، حالا به یکی از بازیگران منفور صنعت سینما تبدیل شده که حضور در هر اثری می‌تواند آن پروژه را به زمین بزند. مدیران دی‌سی هم به این موضوع واقفند، اما چون مجبور بودند همچون قسمت اول فیلم «آکوامن» بازی در نقش «مِرا» را به هرد بسپارند، این ریسک را پذیرفتند و نقش را به او دادند. ولی شکست این بازیگر در دادگاه اوضاع را کاملاً دگرگون کرد، تا جایی که در تریلر‌ها و تیزر‌های فیلم جدید «آکوامن» هیچ پلانی از شخصیت مرا نشان داده نمی‌شود.

با این وجود اصلا پیش‌بینی سختی نیست که بگوییم این فیلم در گیشه به احتمال بالای ۹۰ درصد شکست سختی را تجربه خواهد کرد، شکستی که در ادامه اتفاقات قبلی، ضربه سنگین دیگری بر پیکر نیمه جان کمپانی دی‌سی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته