دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طراحی مولد چیدمان فضایی مسکن بر اساس فضا‌های مستطیلی

طراحی مولد چیدمان فضایی مسکن بر اساس فضا‌های مستطیلی
دانش‌آموخته دکتری معماری دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند مقاله‌ای با عنوان «طراحی مولد چیدمان فضایی مسکن بر اساس فضا‌های مستطیل‌شکل» به چاپ رساند.
کد خبر : 869760

جاوید احمدی دانش‌آموخته دکتری معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره مقاله‌ای که با عنوان (طراحی مولد چیدمان فضایی مسکن بر اساس فضا‌های مستطیل شکل) در مجله«Advance in civil engineering» به چاپ رسانده اظهار کرد: هدف این پژوهش ارائه مکانیزمی برای طراحی یک طرح فضایی مولد بر اساس مسئله طراحی مسکن است، فرایند طراحی چیدمان فضایی مولد می‌تواند طیف وسیعی از پاسخ‌های طراحی را با رعایت همه الزامات و معیار‌های مورد نظر و ارزیابی آنها بر اساس یک یا چند عملکرد خاص بهینه کند.

وی افزود: این پژوهش با رویکرد کمی شبیه‌سازی و جانمایی فضا از طریق کدنویسی انجام شده، متغیر‌های اصلی این پژوهش ابعاد فضا‌های واحد مسکونی، ماتریس مجاورت و روابط فضایی واحد مسکونی بودند که بر اساس این الگوریتم به تولید خودکار چیدمان‌های فضایی با اشکال مربع ناقص، مستطیل، مستطیل ناقص و آل شکل رسیدیم.

دانش‌آموخته دکتری معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند درباره رتبه علمی مجله مجله«Advance in civil engineering» عنوان کرد: این مجله در اسکوپوس و jcr نمایه شده که دارای ایمپکت ۱.۸ و ایمپکت فاکتور پنج ساله است.

توانمندسازی دانشجویان دکتری در واحد بیرجند

عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند نیز با اشاره به چاپ مقاله جاوید احمدی دانش‌آموخته دکتری معماری این واحد دانشگاهی در مجله «Advance in civil engineering» گفت: این امر نشان می‌دهد که این واحد دانشگاهی در حوزه توانمندسازی دانشجویان دکتری معماری به نتایج درخشانی دست یافته است.

رضا میرزایی اضافه کرد: رساله جاوید احمدی در حوزه پیکره‌بندی فضا‌های مسکونی بسیار پیچیده بود؛ زیرا بخشی از مطالعات پژوهشی این رساله به سختی با تحلیل‌های انرژی پیوند خورده؛ اما در عین حال نتیجه بسیار رضایت بخشی داشت. چاپ دو مقاله ISI از رساله احمدی نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در حوزه توانمندسازی دانشجویان دکتری معماری به نتایج درخشانی دست یافته است.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی متعدد و فوق‌برنامه و آشنایی دانشجویان با محور‌های نوین پژوهش معماری سبب شده که چشم‌انداز روشنی در پیش روی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در حوزه تخصص دکتری باشد. اکنون دانشجویان معماری مقطع دکتری این واحد دانشگاهی حتی در حوزه فرصت‌های مطالعاتی به دستاورد‌های قابل قبولی رسیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته