دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1395 - 13:00
درگفت‌وگو با آنا

پیوس: برانکو باید ساختار دفاعی‌اش را اصلاح کند/ طارمی می‌تواند آمارگلزنی‌اش را ارتقا دهد

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال گفت: طارمی باید بیشتر تمرین کند تا در سطح ملی هم مهاجم قابلی باشد.
کد خبر : 86969

فرشاد پیوس درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص اینکه مهدی طارمی بهترین بازیکن لیگ برتر ازنگاه مردم شد، گفت: «طارمی بازیکن توانمندی است و از لحاظ فیزیکی، قدرت و سرعت توانایی‌های خوبی دارد. او جا دارد که تبدیل به یک مهاجم قهار شود؛ البته باید چندین فصل آقای گل باشد تا ثابت کند مهاجم گلزنی است.»


او افزود: «طارمی اعلام کرده است که قصد جدایی از پرسپولیس را دارد اما اگر او نهایت تصمیم گرفت که در پرسپولیس بماند باید تمرینات خود را بیشتر کند. او باید روزی دو جلسه تمرین کند و برای این کار با هماهنگی کادرفنی تیم مربی خصوصی بگیرد تا به صورت اختصاصی بتواند تمرین کند و زودتر خود را به بالاترین سطح ممکن برساند. مهدی باید در جایگیری‌ها، قطع کردن توپ‌های ارسالی، توپ‌گیری از بازیکنان هم‌تیمی، زدن ضریات آخر برنامه‌ریزی خاصی داشته باشد تا آمار گلزنی مناسبی به دست آورد.»


پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: «مهم‌ترین نکته‌ای که بایدطارمی به یاد داشته باشد این است که تحت هیچ شرایطی مغرور نشود. او با توجه به اینکه تجربه زیادی در لیگ برتر ندارد، در هفته‌های پایانی نتوانست کمک زیادی به پرسپولیس کند و این موضوع هم باید برایش درس مهمی باشد که در حساس‌ترین روزها نتوانست مهره ثمربخشی برای تیمش باشد. همه نگاه‌ها و توجهات به این بازیکن بود و به همین دلیل طارمی موفق نشد برای تیمش گل بزند.»


پیوس خاطرنشان کرد: «به نظرم طارمی در بازی‌های آخر پرسپولیس استرس زیادی داشت و انگیزه پایینی برای موفقیت داشت. در حقیقت، این استرس بالا باعث شده بود او انگیزه‌اش برای گلزنی کم شود. مهدی 16 گل در لیگ برتر زد و به طور متوسط هر دو بازی برای تیمش یک گل زد که این آمار مناسبی برای یک مهاجم در سطح پرسپولیس نیست. هر چند به دلیل فقر مهاجم در لیگ برتر باز هم طارمی توانست آقای گل شود، طارمی می‌تواند گل‌های بیشتری را در فصل‌های آینده بزند و به مهاجم با ارز‌ش‌تری تبدیل شود. اگر او بتواند بر استرس خود غلبه کند به یکی از مهاجمان گلزن تیم ملی هم تبدیل خواهد شد.»


مهاجم سابق پرسپولیس با اشاره به اینکه برانکو باید برای خط دفاعی‌اش در فصل آینده فکری جدی کند، عنوان کرد: «سرمربی پرسپولیس باید ساختار دفاعی تیمش را ترمیم کند. پرسپولیس در لیگ پانزدهم به همین دلیلنتوانست قهرمان شود. البته به نظرم برانکو نباید تغییر گسترده‌ای در خط دفاعی تیمش ایجاد کند و باید روی بازگشت‌های بازیکنانش بیشتر کار کند تا پرسپولیس در ضد حملات دروازه‌اش باز نشود. البته آوردن بازیکنانی که بتواند این خط دفاعی را تقویت کند به طور حتم کمک شایانی به پرسپولیس خواهد کرد.»


پیوس با بیان اینکه پرسپولیس در خط میانی فاقد یک بازیکن با تجربه بود، اظهار کرد: «متاسفانه تعداد بازیکنان با تجربه در فوتبال ما کم شده است و دست برانکو برای جذب هافبکی که بتواند در میانه میدان به خوبی تیم را رهبری کند، دشوار است. بیشتر بازیکنان جوان هستند و در مواقع حساس احساسی تصمیم می‌گیرند که به ضرر تیم است. امیدوارم برانکو بتواند مهره‌های مورد نظرش را به پرسپولیس بیاورد تا در فصل آینده از همان هفته اول به دنبال کسب عنوان قهرمانی باشد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته