دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1402 - 10:48

بابادیوند: فینالیست شدن تنیس روی میز ایران به مویی بند است/ بعد از ۵۸ سال روی سکو می‌رویم

بابادیوند: فینالیست شدن تنیس روی میز ایران به مویی بند است  بعد از ۵۸ سال روی سکو می‌رویم
سرمربی سابق تیم ملی تنیس روی میز گفت: بازی‌ها به مویی بند است و کره جنوبی را می‌توان از ژاپن آسان‌تر دانست، ولی ورزش قابل پیش‌بینی نیست.
کد خبر : 869656

مهرداد بابادیوند در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص صعود تیم ملی تنیس روی میز ایران به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: بچه‌ها شاهکار کردند و توانستند نایب قهرمان جهان و تیم سوم المپیک را شکست دادند. برتری ۳ بر صفر مقابل ژاپن کار هر تیمی نیست. بعد از ۳۰ سال این تیم برای اولین بار روی سکو نمی‌رود و تیم ملی تنیس روی میز ایران بعد از ۵۸ سال بر روی سکو خواهد رفت. هر سه بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ بردیم و نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی نمایشی بسیار عالی داشتند.

وی ادامه داد: روز، روز ما بود و در بازی سخت و نفس‌گیر موفق شدیم از سد یکی از بهترین تیم‌های آسیا و جهان بگذریم. در ادوار قبلی خیلی اوقات بود که تا یک‌قدمی مدال رفته بودیم، ولی هر بار فرصت‌ها با بدشانسی و بداقبالی از دست می‌رفت. در دوره قبلی می‌توانستیم برابر چین تایپه برنده باشیم و به نیمه‌نهایی برسیم، اما بازی برده را در نهایت واگذار کردیم. این بار بخت یارمان شد و به حق‌مان که کسب مدال بود دست یافتیم. همان‌طور که در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان توانستیم صاحب مدال آسیایی شویم این بار نوبت بزرگسالان بود تا به مدال برسند و این اتفاق مهم حاصل یک کار تیمی بود. البته که زحمات مسئولان این فدراسیون و فدراسیون قبلی هم در کسب مدال بازی‌های آسیایی اهمیت بسزایی داشت.

سرمربی سابق تیم ملی تنیس روی میز درباره احتمال برتری ملی‌پوشان کشورمان مقابل کره جنوبی و صعود به فینال بازی‌های آسیایی تصریح کرد: کره جنوبی در کنار چین، ژاپن و آلمان همیشه سکو‌های اول تا چهارم جهان را به خود اختصاص می‌دهند. در آسیا هم یکی از تیم‌های هنگ‌کنگ، چین تایپه یا سنگاپور عناوین چهارم را بعد از تیم‌های چین، کره جنوبی و ژاپن به خود اختصاص می‌دادند. کره جنوبی تیم خیلی مطرحی است و قهرمان المپیک شده و عناوین بسیار خوبی در مسابقات جهانی گرفته، با این حال شانس دو تیم ایران و کره را ۵۰-۵۰ می‌بینم، چون سطح رقابت بسیار نزدیک است. به نوعی کره جنوبی را می‌توان از ژاپن آسان‌تر دانست، ولی ورزش قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان به خاطر شکست ژاپن مطمئن بود از سد این حریف قدر هم خواهیم گذشت. بازی‌ها به مویی بند است و احتمال کسب هر نتیجه‌ای وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته