دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1402 - 00:01

حسینی در گفت‌وگو با آنا: بوکسور‌ها شانس کسب مدال دارند، اما نگران قضاوت داوران هستم

حسینی در گفت‌وگو با آنا: بوکسور‌ها شانس کسب مدال دارند، اما نگران قضاوت داوران هستم
رئیس فدراسیون بوکس گفت: خیلی نمی‌توان به قضاوت عادلانه برخی داوران در مسابقات بوکس امیدوار بود. 
کد خبر : 869503

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنآ، بوکس در بازیهای آسیایی هانگژو با ترکیب تقریبا کامل حضور دارد اما با توجه به شرایط چند سال اخیر این فدراسیون شرایط سختی پیش روی آنهاست. تیم ملی بوکس ایران اگرچه طبق قرعه ای که برداشتند، تقریبا مسیر سختی برای کسب مدال و سهمیه بازیهای المپیک پاریس در هانگژو پیش رو دارند، اما رئیس فدراسیون بوکس کشورمان معتقد است با توجه به تمرینات خوبی که بوکسورهای کشورمان قبل از اعزام به بازی های آسیایی داشتند همه شانس مدال دارند، اما تنها نگرانی که وجود دارد، قضاوت و داوری مسابقات است که می تواند نتیجه را برای ما برگرداند.

روح الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص شرایط مسابقات بازیهای آسیایی اظهار کرد: رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی از دوم تا سیزدهم مهر ماه در دو بخش زنان و مردان برگزار و نفرات فینالیست هر وزن می توانند به سهمیه المپیک 2024 برسند. این رقابت ها برای مشتزنان آسیایی نخستین مرحله گزینشی المپیک پاریس هم محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: دو مرحله دیگر گزینشی به صورت جهانی اسفندماه سال جاری در ایتالیا و خرداد سال آینده در تایلند انجام می‌شود.

حسینی در خصوص زمانبندی  و شکل برگزاری مسابقات بوکس در هانگژو گفت: مسابقات هر روز در دو نوبت، ظهر و عصر برگزار می شود. رقابت‌های نوبت ظهر از ساعت ۱۴ و مبارزات نوبت عصر هم از ساعت ۱۹ به وقت هانگژو شروع می شود و هر بوکسور در روز فقط یک مسابقه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون بوکس با بیان این مطلب که ۵ بوکسور در این دوره از رقابت ها حضور دارند در خصوص نفرات و پیش بینی رنگ مدال مشتزن ها تاکید کرد: در بازی های آسیایی هانگژو به ترتیب، در دسته وزن ۵۷ کیلوگرم دانیال شه‌بخش‌، ۶۳.۵ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد، ۸۰ کیلوگرم: شاهین موسوی، ۹۲ کیلوگرم: طوفان شریفی و نهایتا در دسته وزنی ۹۲+ کیلوگرم: ایمان رمضان‌پور نمایندگان کشورمان در هانگژو هستند.

وی یادآور شد: من شخصا با توجه به تمرینات خوبی که بچه ها قبل از اعزام به هانگژو داشتند به عملکرد مثبت آنها در این رقابت ها بسیار امیدوارم اما خودتان شرایط عجیب داوری و قضاوت های این رقابت ها را دیدید و می دانید که خیلی نمی توان به قضاوت عادلانه برخی داوران در مسابقات بوکس امیدوار بود. 

حسینی در پایان به آنا گفت: من از توانمندی بچه های بوکس اطمینان دارم، اما تنها نگرانی ام قضاوت و داوری مسابقات است که امیدوارم امسال در هانگژو به سود ما تمام شود نه به ضررمان.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته