دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1402 - 11:22

نظرپور: مقدسی می‌تواند در هانگژو فینالیست شود/ واژیر شیرجه‌روی خوبی است

نظرپور: مقدسی می‌تواند در هانگژو فینالیست شود  واژیر شیرجه‌روی خوبی است
مربی تیم ملی شیرجه گفت: مقدسی انگیزه لازم را برای حضور در بازی‌های آسیایی دارد و می‌تواند فینالیست شود.
کد خبر : 869482

شهنام نظرپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد سید محمد مقدسی تنها نماینده شیرجه ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: مقدسی در سه ماده مسابقات شیرجه بازی‌های آسیایی هانگژو با حریفان مسابقه می‌دهد. او در تخته‌های یک متر و ۳ متر، همچنین سکوی ۱۰ متر حضور خواهد داشت. در بخش شیرجه هماهنگ حضور نداریم، چون با یک شیرجه‌رو در مسابقات حاضر هستیم. این انتظار را از مقدسی دارم تا بتواند در تخته‌های یک متر و ۳ متربه مرحله فینال صعود کند. او رقبایی سرسخت از چین، کره جنوبی، ژاپن و مالزی دارد. ضمن اینکه ازبکستان هم شیرجه‌روهای روسیه‌ای را با تغییر تابعیت به هانگژو اعزام کرده و رقبای جدی مقدسی افزایش پیدا کرده‌اند.

امیدوارم مقدسی تحت تأثیر جو مسابقات قرار نگیرد

مربی تیم ملی شیرجه خاطرنشان کرد: مقدسی اگر بتواند رکوردهایی را که ثبت کرده تکرار کند می‌تواند فینالیست شود. او نباید تحت تأثیر عملکرد دیگر شیرجه روهای حاضر در مسابقات قرار گیرد و فقط به شیرجه‌هایی که خودش باید بزند توجه لازم را داشته باشد. تمرکز و دقت لازمه موفقیت است و می‌توان روی نماینده کشورمان حساب کرد. او چهار سال پیش در مسابات رده‌های سنی در هند به عنوان چهارم رسید و سال قبل هم در مسابقات کاپ اوراسیا در روسیه فینالیست شد و در نهایت در جایگاه هفتم قرار گرفت. همین که او درک کرده چه رشته‌هایی نتوانستند در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشند انگیزه لازم را پیدا کرده تا بتواند بهترین عملکرد خود را ارائه کند. او تنها ۱۹ سال دارد و راه زیادی در مقابل دارد تا بتواند به موفقیت‌های بیشتری برسد. امیدوارم تحت تأثیر جو مسابقات قرار نگیرد و نمایش آبرومندانه‌ای را در مصاف با حریفان آسیایی ارائه کند.

واژیر می‌تواند با نام ایران در مسابقات شرکت کند

نظرپور در مورد اینکه چه شد سام واژیر نتوانست نماینده شیرجه ایران در بازی‌های آسیایی باشد، تصریح کرد: واژیر شیرجه روی بسیار خوبی است و چنین موضوعی قابل کتمان نیست ولی بحثی که در کمیته فنی شیرجه مطرح شد این بود که کسانی راهی بازی‌های آسیایی شوند که شرایط ارمانی داشته باشند و این شیرجه رو آینده دار از تمرینات مستمر به دور بود. ضمن اینکه از ناحیه گردن دچار آسیب شده بود. با چند متخصص در مورد اعزام وی صحبت شد و چون می‌خواست برای ادامه تحصیل به کانادا برود در زمان اعلام نامش به کمیته ملی المپیک پاسپورت او در سفارت بود. مصدومیت و فقدان پاسپورت مانع از اعزام به بازی‌های آسیایی شد. نظر شخصی من این است اگر در کانادا ورزش حرفه‌ای را دنبال کند و عِرق ملی داشته باشد می‌تواند به شرط ثبت رکوردهای خوب در مسابقات ملی با نام ایران شرکت کند. کاری که در رشته شما، سامیار عبدلی می‌کند و در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارد در حالی که ساکن آلمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته