دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قدردانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل

قدردانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی بیانیه‌ای ضمن تشکر از مواضع رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع خانواده برای پیگیری و تصویب سیاست‌های اثربخش در خانواده‌محور شدن بیش از پیش فعالیت‌ها اعلام آمادگی کرد.
کد خبر : 869470

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی بیانیه‌ای ضمن تشکر از مواضع رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع خانواده برای تبیین اهمیت، تقویت و ثبات خانواده در داخل کشور و پیگیری برای تصویب سیاست‌های اثربخش در خانواده‌محور شدن بیش از پیش فعالیت‌ها اعلام آمادگی کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

آیت‌الله دکتر رئیسی در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اولین بار در سطح یک مقام عالی رتبه به تبیین ابعاد جنگ علیه خانواده به‌مثابه جنایت علیه بشریت پرداخت و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این رویکرد فرهنگی – تربیتی رئیس محترم جمهور تقدیر و تشکر می‌کند.
متأسفانه تحولات فناوری و اجتماعی در جهان آسیب‌های جدی را به نهاد خانواده در جوامع بشری ایجاد کرده است و مشکلات متعدد حاکم بر خانواده منجر به این شده که آموزش و انتقال فرهنگی از والدین به فرزندان به خوبی روی ندهد و این مسائل به درستی نشانگر آن است که نیازمند یک جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم.
فقر فرهنگی و کمبود عشق و عاطفه بشر امروز ناشی از ضعیف شدن و حمله به نهاد خانواده است و برای داشتن خانواده سالم علاوه بر بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی تمام بخش‌ها مانند اقتصاد، سیاست و... باید فعالیت‌های خانواده‌دوست و خانواده‌بنیان داشته باشند که قوانین و فعالیت‌های آنها تضعیف‌کننده نهاد اصیل خانواده نبوده و مقوم آن باشد.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی دارد تا ضمن تبیین اهمیت، تقویت و ثبات خانواده در داخل کشور و پیگیری برای تصویب سیاست‌های اثربخش در خانواده‌محور شدن بیش از پیش فعالیت‌ها، پیشنهاد ریاست محترم جمهوری در شکل‌گیری جنبش جهانی تعهد به خانواده را با استفاده از تعالیم فرهنگ‌ساز ایرانی و اسلامی پیرامون خانواده در دستور کار اصلی این شورا قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته