دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پایان سال آبی با کاهش ۲۰ درصدی بارش‌ها

پایان سال آبی با کاهش ۲۰ درصدی بارش‌ها
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: سال آبی (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۲) با کاهش ۲۰ درصدی بارش در مقایسه با میانگین‌های بلندمدت به پایان رسید و سومین سال متوالی کم‌بارش کشور را رقم زد.
کد خبر : 869460

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سازمان هواشناسی کشور، سحر تاج‌بخش مسلمان اظهار کرد: سال آبی گذشته از اول مهر ۱۴۰۱ آغاز شد و تا پایان ۳۱ شهریور امسال ادامه داشت که متاسفانه مانند دو سال گذشته این سال نیز با کاهش بارش به پایان رسید.

وی افزود: توزیع بارش سال آبی گذشته در همه نقاط کشور یکسان نبود به طوری که بدترین شرایط در حاشیه شرقی کشور به‌خصوص در استان خراسان رضوی رخ داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیشترین کم‌بارشی در استان خراسان رضوی اتفاق افتاد، همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز مثل تهران، قزوین و سمنان نیز شرایط خوبی نبود به نحوی که پس از خراسان رضوی بیشترین کم بارشی‌ها در این مناطق اتفاق افتاد.

تاج‌بخش اضافه کرد: از طرف دیگر همان‌طور که در گذشته پیش‌بینی کرده بودیم در برخی استان‌های واقع در زاگرس جنوبی نظیر کهگیلویه و بویراحمد شرایط بارشی خوبی رقم خورد.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، ۲ سال گذشته نیز با کاهش بارش در کشور سپری کردیم و این شرایط را به مراتب وخیم‌تر کرده است این یعنی اینکه ما سه سال متوالی در کشور کمبود بارش داریم

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به مصارف آبی کشور، ضرورت مدیریت یکپارچه منابع آب بدیهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته