دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سعید پیردوست در گفت‌و‌گو با آنا:

«جشن مهر سینمای ایران» یک فتح باب است/ توجه به سینماگران شهرستانی به همین چند روز محدود نشود

«جشن مهر سینمای ایران» یک فتح باب است  توجه به سینماگران شهرستانی به همین چند روز محدود نشود
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن ابراز خرسندی از برگزاری «جشن مهر سینمای ایران» آن را یک فتح باب و آغاز مسیر توجه به اهالی سینما در شهرستان‌ها دانست.
کد خبر : 869437

سعید پیردوست، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا ضمن ابراز خرسندی از پرداختن به سینماگران پیشکسوت شهرستانی در قالب «هفته مهر سینمای ایران» گفت: مسئله این است که بازیگری و کلاً کار سینما در کشور ما هیچ امنیت شغلی ندارند. الان کارمندان تلویزیون حداقل بیمه خوبی دارند که به درد بازنشستگی آن‌ها می‌خورد، ولی سینماگران هیچ! حالا درباره سینماگران شهرستانی که مشکلات چند برابر است. حالا در تهران شاید بتوان هر شش ماه سر کار رفت و چندرغاز دریافت کرد، ولی در شهرستان ممکن است هنرمندی سال‌ها بیکار باشد.

بازیگر فیلم‌های سینمایی «سرب» و «دندان مار» ادامه داد: اینکه جشن مهر سینمای ایران برای تقدیر از سینماگران شهرستانی برقرار شده است، کار بجا و ارزنده است، ولی بعد از تقدیر باید برای هنرمندان شهرستانی کار ایجاد کرد یا لااقل آن امنیت شغلی را برایش تعریف کرد که البته همه هنرمندان را دربرمی‌گیرد.

پیردوست افزود: نباید به همین یک هفته  که جشن مهر برگزار می‌شود بسنده کرد بلکه باید جشن مهر را یک فتح باب در مسیر اقدامات زیربنایی برای هنرمندان شهرستانی در نظر بگیریم. هنرمند شهرستانی اگر قدر ببیند، بی‌منت هنرش را در اختیار وطن قرار می‌دهد و این چیز کمی نیست.


بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیوسعید پیردوست در کنار رضا رویگری؛ دو بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون

بازیگر فیلم‌های «دست‌های آلوده» و «برگ برنده» بیان کرد: توجه به سینماگران شهرستانی بسیار خوب است اگر از ظاهر به باطن برسد و به برنامه‌ریزی‌هایی منجر شود که در کل سال اجرایی شود. بنابر این باید در این برنامه‌ها شرایطی فراهم شود که هنرمندان هم  در جشن مهر سینمای ایران دخیل شوند و طرح بدهند.

لازم به یادآوری است، جشن مهر سینمای ایران از ۲۹ شهریور ماه در خراسان رضوی، آغاز و تا ۱۰ مهرماه در استان‌ها ادامه خواهد داشت و ۱۳ مهرماه تهران میزبان اختتامیه این رویداد خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته