دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویداد ملی گیاهان دارویی و صنعت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

رویداد ملی گیاهان دارویی و صنعت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: رویداد ملی گیاهان دارویی و صنعت در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر : 869415

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود اکبری‌زاده در دیدار با فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهار کرد: این دانشگاه از سال ۶۱ در واحد زاهدان در ادامه در ایرانشهر و سایر شهرستان‌های این استان راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با ۹۰ دانشجو و سه رشته آغاز به کار کرد و اکنون دانشگاهی با ۶ واحد دانشگاهی، دو مرکز و ۲۵ پردیس دانشگاهی به فعالیت ادامه می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان عنوان کرد: مهر سال گذشته ۳۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو داشتیم، امیدواریم براساس برنامه‌ریزی در بودجه امسال به ۳۶ هزار دانشجو برسیم.

اکبری‌زاده بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان جزء معدود دانشگاهی است که در تمام شهر‌های استان سیستان و بلوچستان توانسته آموزش عالی را گسترش دهد و راه‌اندازی رشته‌هایی که متناسب با ظرفیت شهر‌های مختلف است را در برنامه دارد و برنامه‌های مهارتی را نیز در دستورکار داریم.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سال گذشته نخستین برنامه‌ای که در پایان سال ۱۴۰۰ طراحی شد برنامه‌ای با نام «رویداد دومین گام دانشگاه آزاد اسلامی» بود که با سالگرد دوم انقلاب اسلامی طراحی و نمایشگاهی به نمایشگاه عصر امید منتهی شد.

وی متذکر شد: آذر امسال‌ رویداد ملی درباره گیاهان دارویی و صنعت در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تأکید کرد: برای مهارت‌آموزی و اشتغالزایی با همکاری حوزه معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و دومین گام برداشته شده اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ در دانشگاه بیانیه‌ای با عنوان بیانیه گام نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی صادر شدد و در آن چند کارگروه به‌خصوص کارگروه استادان مشاور فرهنگی دانشگاه و برنامه‌های مختلف دیگر ازجمله طرح شورای آراستگی زیرنظر شورای فرهنگی دانشگاه به نتیجه رسید.

اکبری‌زاده افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با سربلندی، استرس‌ها و اضطراب‌های پیش آمده در مهر گذشته را با سربلندی طی کرد، امیدواریم با آمادگی و آگاهی اعضای هیئت علمی و کارگروه کارمندان روز به روز به این هم‌افزایی اضافه کنیم و رسالتی که دانشگاه در زمینه تبیین دارد را انجام دهیم.

وی به برنامه‌های فرهنگی در دست اقدام اشاره و مطرح کرد: مقرر بود کارگاه آموزشی طرح اعتلا را در شهر بندرعباس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور استادان برگزار کنیم که ثبت‌نام به زمان دیگری موکول شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تأکید کرد: برنامه اجتماعی و فرهنگی دیگری ازجمله راه‌اندازی مؤسسه امامت و مهدویت در استان در نظر داریم و راه‌اندازی دبیرخانه مهدویت به مرکزیت استان اصفهان بود که برنامه مختلفی اجرا شد و ما هم منجی‌گرایی را به شکل همایش ملی در واحد ایرانشهر برگزار کردیم.

اکبری‌زاده گفت: جشنواره امامت و مهدویت در هر استان با یک گروه برگزار می‌شود که سال‌های قبل جشنواره شعر نبوی را داشتیم، بهمن‌ماه هم همایش قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت برگزار شد که نهمین سال را پشت سر می‌گذاشت و مقرر شده سال دهم را به صورت علمی و پژوهشی برگزار کنیم.

وی تشریح کرد: به‌عنوان یک دانشگاه استانی و پیشرو دو سال است که مسابقات کرسی‌های آزاداندیشی را به صورت واحدی، استانی و کشوری برگزار می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افزود: امیدواریم دانشگاه بتواند به‌عنوان بستر اندیشه‌ساز و تحول‌ساز کنار سایر دستگا‌های فرهنگی در راستای ارتقای سطح آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری در زمینه فرهنگی و اجتماعی برای مخاطب تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته