دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1395 - 11:09

تردد ۱۶۰ هزار خودروی فرسوده در خیابان‌های تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اعلام تردد ۱۶۰ هزار خودروی فرسوده در تهران گفت: روزانه ۱۸۰۰ دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل‌ونقل کشور می‌شود اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده ‌ای خارج نمی‌شود.
کد خبر : 86938

به گزارش گروه اجتماعی آنا از مهر، سیدوحید حسینی افزود: اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از جمله راهکارهای تحقق روند خروج خودروهای فرسوده است.


وی با اشاره به این که در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌ پردازد، اظهار کرد: رانندگانی که در طول سال‌ ها از خودروی شخصی خود استفاده کردهاند تا به مرحله فرسودگی رسیده‌، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.


حسینی با بیان این که انتظار از دولت برای این که جهت تعویض خودروهای فرسوده شخصی به دارندگان این خودروها کمک کند، توقع به جایی نیست، تصریح کرد:ارتباط دادن بحث اسقاط خودروهای فرسوده به کمک دولت، از ابتدا اشتباه بوده و نتیجه آن همین وضعیتی می شود که در حال حاضر در آن قرار داریم.


وی با اشاره به این که در حال حاضر، هر روز ۱۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حرکت می کنند، در صورتی که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، اظهار کرد: در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یک راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.


حسینی با بیان این که روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود، تصریح کرد: خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیلهای که مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی ۲۰ سال، مینی‌ بوس ۱۲ سال، تاکسی ۸ سال و موتورسیکلت ۸ سال است و پس از آن باید نسبت به اسقاط این وسایل نقلیه از سوی دارندگان آنها اقدام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب