دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1395 - 11:05
به مناسبت هفته میراث فرهنگی

آزمایشگاه مرمت آثار تاریخی در کرمانشاه افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از افتتاح مجهزترین آزمایشگاه مرمت اشیا و آثار تاریخی کشور در استان کرمانشاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبرداد.
کد خبر : 86933

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، جلیل بالایی ضمن تبریک روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی تصریح کرد: شعار جهانی امسال هفته میراث فرهنگی «موزه‌‌ها و چشم‌اندازهای فرهنگی» است و برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در راستای تحقق شعار امسال انجام می‌‌شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: آزمایشگاه مرمت اشیا و آثار تاریخی با هدف مرمت ضروری اشیا و آثار تاریخی همچون نسخه های خطی که تا سال گذشته در استان همدان انجام می شد، در داخل استان طراحی شده است.


وی با اعلام اینکه این آزمایشگاه در محل موزه منطقه ای غرب احداث شده است، افزود: سه میلیارد ریالی برای خرید تجهیزات مرمتی این آزمایشگاه هزینه شده است.


مهندس بالایی ادامه داد: همچنین به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، موزه و فروشگاه صنایع دستی استان در محل ساختمان دبیر اعظم افتتاح می شود.


وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره غذاهای محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و بازی‌های بومی محلی در شهرستان پاوه از جمله برنامه‌های در دست اقدام هفته میراث فرهنگی است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به وجود 12 موزه و محوطه تاریخی در استان عنوان کرد: امروز عنوان روز ملی موزه‌‌ها بازدید از تمامی موزه‌‌ها و محوطه‌‌های تاریخی از جمله معبد آناهیتا، محوطه جهانی بیستون، تاق بستان، تکیه معاون‌الملک و موزه تاریخی بیگلربیگی به عنوان نخستین موزه خط کتابت و پارینه سنگی خاورمیانه و سایر موزه‌‌ها در شهرستانها برای عموم رایگان است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته