دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1402 - 16:18

مخالفان پاشینیان با آتش‌بس در قره‌باغ به خیابان‌های ایروان سرازیر شدند

مخالفان پاشینیان با آتش‌بس در قره‌باغ به خیابان‌های ایروان سرازیر شدند
آتش‌بس در قره‌باغ پس از تن دادن جدایی‌طلبان ارمنی به خواست باکو مبنی بر زمین گذاشتن سلاح و انحلال تشکیلات اداره کننده این منطقه ادامه دارد در همین حال مخالفان پاشینیان نیز به خیابان‌های ایروان سرازیر شدند.
کد خبر : 869325

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، آتش‌بس در قره‌باغ پس از تن دادن جدایی‌طلبان ارمنی به خواست باکو مبنی بر زمین گذاشتن سلاح و انحلال تشکیلات اداره کننده این منطقه، به رغم چند مورد نقض توافق همچنان ادامه دارد.

آخرین خبرها حکایت از حضور نیروهای تحت امر باکو در حومه استپاناکرت/خانکندی ، مرکز جمهوری خود خوانده آرتساخ (قره‌باغ کوهستانی) یا به عبارتی محاصره این بخش کلیدی از قره‌باغ کوهستانی دارد.

ارمنی‌تبارهای ساکن در مرکز قره‌باغ در «زیرزمین ها پنهان شده‌اند» و نیروهای ارتش آذربایجان مترصد ورود به استپاناکرت هستند. در این گزارش به نقل از یک مقام مسئول در قره‌باغ آمده است: «وضعیت در استپاناکرت وحشتناک است، نیروهای آذربایجانی...در حومه هستند و مردم می ترسند که سربازان هر لحظه وارد شهر شده و دست به قتل عام بزنند.»

در حالی که جمهوری آذربایجان پس از تهاجم برق‌آسای روز سه‌شنبه به قره‌باغ مدعی استیلای کامل بر این منطقه است ایروان خود را برای میزبانی از ارمنی‌ تبارهایی آماده می‌کند که در پی تسلیم شدن نیروهای جدایی طلب، قره‌باغ کوهستانی را ترک می‌کنند.

جریان اپوزیسیون در ارمنستان روز جمعه برای سومین روز متوالی به خیابان‌های ایروان سرازیر شدند تا ضمن اعتراض به نحوه مدیریت بحران قره‌باغ، خواستار برکناری نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر این کشور شوند.

اما پاشینیان مدعی است نحوه تصدی خود را بر قوه مجریه کشورش دموکراتیک می‌داند و اعلام کرده است که حاضر به استعفا نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته